מעמיס אופני Giant G4500
,

הוורסטילי החדש של Giant

מעמיס אופני Giant G4500

מעמיס אופני Giant G4500

TOBROCO-GIANT ההולנדית, בעלת מותג המעמיסים Giant, משיקה מעמיס אופני חדש הפונה בעיקר למגזר החקלאי בשם Giant G4500. השם מעיד על קטגוריית המשקל של המעמיס – סביב ה-4.5 טון; Giant G4500 מוצע בשלוש גרסאות השונות זו מזו באבזור ובסוג הקבינה (פתוחה או סגורה) והמציעות משקלי עבודה 4.2, 4.5 ו-4.8 טון וכוח פריצה מרבי בכף הנע מ-3.5-4.0 טון. בנוסף מוצעות 2 סוגי זרועות (Z-bar ו- X-TRA) כאשר זו האחרונה מיועדת לעבודה תחת עומס מרבי; חיבור הזרועות לשלדה הוא נמוך יותר, בכך יורד מרכז הכובד וניתן להניף משקל גבוה עוד יותר – עד 5.0 טון. בעתיד הקרוב מתוכננת גם גרסה טלסקופית שתיקרא G4500 Tele.
אל תוך המבחר הזה ניתן להוסיף אפשרות בחירה בין שלוש רמות הספק המסופקות על ידי מנוע קובוטה: 50, 66 או 74 כ"ס, כך שהלקוח יכול "לתפור" לעצמו את המעמיס המתאים ביותר לצרכיו, בקטגוריית המשקל הרלוונטית.


למרות האופציה להרים משקל גבוה בכף, ביחס לגודל ומשקל הכלי, מיועד מעמיס זה בעיקר לשינוע מטען בנפח גדול ממקום למקום, במהירות וביעילות, בין השאר גם בתנאי שטח או קרקע מאתגרים דוגמת עבודות דחיפה על מצע בטון חלק, העמסת חבילות חציר בשדה או באסם וכיו"ב. במטרה להציע קשיחות ואמינות מרביים נשען המעמיס על שני סרני 16 טון, כאשר בשניהם ניתן לנעול מכאנית את הדיפרנציאל, ליצירת מצב של הינע לכל הגלגלים במקבל. הנעילה מתבצעת באמצעות לחיצה על כפתור מתוך הקבינה. ההינע הוא הידרוסטטי ומאפשר מהירות נסיעה מרבית של 35 קמ"ש בכל הגרסאות.
המערכת ההידראולית כוללת משאבה מרכזית עם ספיקה מרבית של 120 ליטר/דקה ויציאות מובנות בקצות הזרוע כהכנה לעבודה עם מגוון רחב של ציוד הידראולי רתום.

מעמיס אופני Giant G4500

מעמיס אופני Giant G4500

הקבינה מוצעת, כאמור, כפתוחה עם מסגרת הגנה תקנית או כסגורה – ממוזגת ומחוממת. כל יחידת גלגל ההגה ניתנת לכוונון ודגש רב הושם על התכנון הארגונומי של אמצעי התפעול, הנראות והג'וי-סטיק.
TOBROCO-GIANT טרם פרסמה מפרט טכני מלא או את מועד תחילת השיווק והמכירות המתוכנן של ה-G4500, אך זה צפוי להתרחש במהלך הרבעון הראשון של 2018. החברה מבטיחה "מעמיס תחרותי במחיר", מבלי לפרט גם בסעיף זה. יבואנית TOBROCO-GIANT לארץ היא חברת ט.ק. שיווק והפצה