טרקטור אוטונומי של מהינדרה
טרקטור אוטונומי של מהינדרה

טרקטור אוטונומי של מהינדרה

Mahindra Tractors – חטיבת ייצור הטרקטורים בקונצרן הענק ההודי Mahindra& Mahindra, חושפת את הטרקטור האוטונומי הראשון מתוצרתה, תוך הצהרות כי כבר בתחילת 2018 יימסרו כלים ראשונים ללקוחות. מדובר במהלך משמעותי ומעניין, שכן למרות השימוש בטכנולוגיה בסיסית ופשוטה יחסית – ואולי דווקא בשל כך – מדובר על פרויקט בעל פוטנציאל גדול, בעיקר בשל הצפי למחירים תחרותיים. יש לזכור כי מהינדרה נחשבת כאחת מיצרניות הטרקטורים הגדולות בעולם בכל הקשור לכמויות ייצור – גדולה משמעותית מג'ון דיר, קייס, AGCO וכיו"ב, ויש הטוענים כי היא היצרנית הגדולה בעולם ללא עוררין עם תחרות אפשרית רק מכיוון היצרניות הסיניות הגדולות, אך משם קשה לקבל מספרים אמינים של כמויות ייצור. מכאן שהשקת כל טרקטור חדש מבית מהינדרה הוא מאורע משמעותי, לבטח עבור השווקים בהם החברה פעילה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במוצר פורץ דרך כמו טרקטור עצמאי.
מהינדרה חשפה אב טיפוס של טרקטור אוטונומי, המתבסס על טרקטור סדרתי של היצרנית עם 50 כ"ס. הסבתו לניהוג אוטונומי כללה הוספת מערכות בסיסיות שכללו היגוי אוטונומי מונחה GPS, שליטה בתיבת ההילוכים ובמצערת (כולל שילוב לרוורס), שליטה ב-PTO ובזרועות האחוריות ומצלמות המזהות מכשולים והמחוברות למערכת הבלימה, כך שהטרקטור יודע לעצור גם במצבי חירום. מערכת האיתור מבוססת ה-GPS מאפשרת לתחום (וירטואלית) את איזור הפעילות של הטרקטור ולמנוע את יציאתו מאיזור זה. הכיול, השליטה והבקרה של הטרקטור האוטונומי נעשים באמצעות טאבלט או מחשב נישא. כל המערכות הן פרי פיתוח של מהינדרה, ופותחו ב"עמק הסיליקון" של הקונצרן, בסמוך לעיר Chennai.

טרקטור אוטונומי של מהינדרה

טרקטור אוטונומי של מהינדרה

במהינדרה לא חושפים עלויות הסבת טרקטור סטנדרטי לאוטונומי, אך ההערכות מדברות על עלות נמוכה ביחס לכל טרקטור אוטונומי אחר המוכר בשוק, ועל האפשרות להתקין את המערכות ההופכות אותו לאוטונומי בקלות, על ידי הוספת רכיבים מעטים – וזולים יחסית.
הטרקטור האוטונומי המיועד יוצע כמערכת המגיעה מוכנה על הטרקטור מהמפעל, או כמערכת להתקנה על טרקטור קיים, והוא יותאם למגוון סוגי טרקטורים מבית מהינדרה, בטווחי הספק שבין 20 ל-100 כ"ס. במהינדרה מייעדים את הטרקטור האוטונומי בשלב ראשון לעיבודי שורה ולעבודות ריסוס, במטרה למזער חשיפת חקלאים לרעלים מסוכנים. אנשי הקונצרן טוענים כי גם בעיבודי שורה פשוטים יציע הטרקטור האוטונומי יעילות גבוהה יותר בעבודה, רמת דיוק טובה יותר ובשורה התחתונה – עלויות שוטפות נמוכות ביחס לטרקטור סטנדרטי המופעל על ידי אדם.
מהינדרה אינו מיוצג בארץ.