מומחית כלי הרכב המיוחדים הגרמנייה Paul (או בשמה המלא: Paul Nutzfahrzeuge) משיקה שעטנז מעניין המבוסס על הטרקטורים הגדולים מסדרה 9 של דויץ-פאהר: מדובר טרקטור מוסב בו הקבינה ניתנת להרמה וסיבוב על צירה – במלואה, בזווית של 200 מעלות. יודגש כי מדובר בקבינה במלואה, ולא ביחידת הכיסא וההגה בלבד בתוך הקבינה, כפי שמקובל בכמה דגמי טרקטורים (ספורים) המאפשרים עבודה גם בכיוון ההפוך. המטרה היא להשאיר את המפעיל בדיוק בתנוחה ובסביבת העבודה אליה הוא רגיל – גם כאשר הוא מעוניין להתמקם הפוך לכיוון הנסיעה או גבוה יותר, ובכלל זה הכוונה למיקום הידיות, המתגים, הדוושות, החלונות והדלתות ובעצם – הכל; במצב כזה לא מופרע המקום לרגליים, תאי האחסון במקום הרגיל, שדה הראיה אינו שונה מהמוכר וכיו"ב. עבודת ההסבה כללה מערכת מוטות, בוכנות וצירים המופעלים הידראולית וחשמלית. נשאלת השאלה: למה זה טוב?
מסתבר, על פי אנשי Paul שלהרבה דברים; ראשית – בחקלאות. באופן כזה ניתן להפעיל טרקטור גדול בנסיעה בכיוון ההפוך כמקצרה, מכסחת, מרסקת, מפנה שלג ועוד בקלות ובנוחות, מבלי ששינוי כיוון הנסיעה יגרור מחיר מדמות נוחות ואיכות העבודה של המפעיל.
ניתן להפוך את הטרקטור הסטנדרטי באופן כזה למלגזת שדה מאסיבית וחזקה, למעמיס, למכונה נושאת מקדח, וכיו"ב ציוד המתחבר לחלקו האחורי של הטרקטור.

האפשרות לצודד את הקבינה לצד או בכל זווית אחרת מקלה גם על עבודות דוגמת תחזוקת תעלות לאורך כבישים, כיסוח לאורך כבישים, עבודות העמסת עצים וכיו"ב משימות בהן נדרש שדה ראיה נוח (גם) הצידה.
מחברת Paul נמסר כי הסבת הטרקטור לטרקטור עם קבינה מסתובבת המאפשרת עבודה נוחה גם לכיוון הנסיעה ההפוך מהווה יתרון משמעותי בעיקר בכל הקשור לעלויות הרכישה בהשוואה לכל כלי ייעודי אחר. למשל: האפשרות להפוך טרקטור גדול מטרקטור סטנדרטי היודע לבצע עבודות חקלאיות מקובלות, לכלי ההופך עם שינוי כיוון הנסיעה למקצרה, למשל, תדרשו רק רכישה נוספת של שולחן הקציר וההתאמות הנדרשות (אם בכלל), ומייתרת את הצורך לרכוש מקצרה. וזו דוגמא אחת מני רבות.
מ-Paul לא נמסרו מחירי הסבת טרקטור מדגם דויץ-פאהר סדרה 9 לבעל קבינה מסתובבת, כמו גם על אפשרויות לביצוע מהלך דומה עם טרקטורים מייצור אחר. כן נמסר שהזמנות ראשונות כבר התקבלו – הן מרשויות מוניציפליות והן מחקלאים. לחברת Paul אין נציג בארץ.