זטור Major HS 80
,

הפסל של זטור – לייצור

זטור Major HS 80

זטור Major HS 80

יצרנית הטרקטורים הצ'כית זטור משיקה את ה-Major HS 80 החדש, הטרקטור הראשון מתוצרתה שעוצב על ידי סדנת העיצוב האיטלקייה הנודעת פינינפארינה (Pininfarina). כזכור, הציגה זטור מעל לדוכנה בתערוכת 'אגריטכניקה 2015' את טרקטור הקונספט Zetor Tractor design concept by Pininfarina שמעבר להיותו מבוסס על סדרה Major מבחינה מכאנית ובהספק מנועו (כ-80 כ"ס), היווה הטרקטור מקור משיכה ותשומת לב חסר תקדים הודות לעיצובו העתידני, המתקדם והייחודי שהפך אותו לאובייקט פיסולי מושך, הרבה לפני שמישהו התייחס למה שיש בתוך הקנקן. שנתיים מאוחר יותר, ובזטור עומדים בהבטחתם ומשיקים גרסה מוכנה לייצור של אותו טרקטור תצוגה מרהיב, ולמרבה ההפתעה – בניגוד למקובל בדרך כלל עם דגמי תצוגה – העיצוב הראדיקלי עובר כמעט בשלמותו מכלי התצוגה אל הטרקטורים הסדרתיים, שיוצעו החל מאמצע 2018 באמצעות סוכני זטור בשווקים בהם החברה פעילה.

זטור Major HS 80

זטור Major HS 80

הטרקטור החדש נקרא כאמור Major HS 80 והוא כרגע היחיד המוצע תחת העיצוב החדש של פינינפארינה בסדרה זו, כאשר הכוונה היא להציע במהלך השנה הקרובה עוד גרסאות בסדרה מייג'ור בעיצוב דומה, עד להחלפת כל גרסאות הסדרה. סדרה מייג'ור נחלקה עד כה לשתי תת-סדרות – CL הבסיסית יותר ו-HS המאובזרת יותר, והמייג'ור החדש משתייך אל זו האחרונה.
זטור לא פרסמה כל נתון טכני אודות הטרקטור החדש, וניתן רק לנחש (בסבירות גבוהה) כי מדובר במפרט הדומה לגרסה החזקה של זטור מייג'ור HS העדכני, דהיינו: מנוע דויץ בנפח 2.9 ליטר עם 76 כ"ס, תיבה סטנדרטית של 24+12 (PowerShift דו-שלבי) המאפשרת טווח עבודה של 0.5-40.0 קמ"ש ומיכל דלק בנפח 120 ליטר.
ההשקעה של זטור בעיצוב מהווה חלק מאסטרטגיית המותג החדשה, מאז נרכש ב-2002 על ידי קבוצת ההשקעות הסלובקית HTC Holding a.s., שהזרימה לחברה לא רק ממון רב, אלא גם דם חדש וצעיר במטרה להפוך את המותג המזרח-אירופאי הוותיק לתחרותי גם בשווקי המערב. במקביל למעבר לשימוש במכלולים מערביים מובהקים (מנועי דויץ, תיבות הילוכים של ZF ועוד) מושקע רבות במיתוג, וכך בין היתר הפך הצבע האדום לצבע הרשמי של המותג וכאמור – ההשקעה בעיצוב מקבלת משנה תוקף.
העיצוב החדש שבוצע על ידי סדנת פינינפארינה האיטלקייה הנודעת, מסדנאות העיצוב הנודעות בעולם הרכב (שתחת ידיה עוצבו בין היתר אייקונים מוטוריים מבית פרארי, אלפא רומיאו, מזראטי, לאנצ'ה ועוד), נועד לבדל את הטרקטורים של זטור מהיתר, ולגרום לזיהוי מיידי של תוצרת החברה באמצעות העיצוב והמראה החיצוני. הקו העיצובי שנראה לראשונה בטרקטור סדרתי בזטור Major HS 80 החדש, ייושם בעתיד גם ביתר סדרות היצרנית.
בשלב זה לא ידוע על כוונה לייבא דגם זה לארץ.

זטור Major HS 80

זטור Major HS 80