מעמיס אופני חשמלי שפר 23e
מעמיס אופני חשמלי שפר 23e

מעמיס אופני חשמלי שפר 23e

מומחית המעמיסים הקומפקטיים הגרמנייה שפר (Schäffer) מציגה מעל לבימות תערוכת הציוד והמיכון החקלאי 'אגריטכניקה 2017' שנערכה זה עתה בגרמניה את ה-Schäffer 23e – מעמיס אופני קומפקטי חשמלי, הראשון להיזון מסוללות Lithium-Ion.
אנשי היצרנית לא פרסמו עד כה מפרט טכני מלא, אך הערכות מדברות על משקל עבודה של כ-3.0 טון וכושר הרמה מרבי של כ-1.9 טון. ההספק המשוער הוא בין 40-50 כ"ס. המהירות המרבית – 20 קמ"ש – דווקא כן הוכרזה רשמית, להדגיש כי מדובר בכלי המציע ביצועים הדומים לסטנדרט הגבוה יותר בקטגוריית משקל זו.
המעמיס החדש מונע באמצעות 2 מנועים חשמליים "רבי עוצמה", כאמור – מבלי לציין הספק, כאשר המנועים החשמליים מחליפים בתפקידם את מנוע הדיזל הקונבנציונלי המותקן בציוד שכזה על פי רוב, ומניעים את המערכת ההידראולית האחראית הן לתנועת הכלי (הידרוסטטי) והן לתפעול זרועות הכף. ללקוח האפשרות לבחור בין 2 חבילות מצברים, המספקות עוצמות שונות בהתאם לגודלן ולמשקלן; החבילה הסטנדרטית היא בספיקה של 230V והמחוזקת היא 400V, לפי דרישות הלקוח והעומס הנדרש מהכלי. ניתן לשדרג את חבילות המצברים גם לאחר הרכישה של כלי עם חבילה סטנדרטית. אנשי היצרנית מציעים מערכת טעינה מהירה המתיימרת לטעון את המצברים – בשתי החבילות – תוך כחצי שעה בלבד!
משפר מובטחות עלויות תחזוקה שוטפת ותפעול נמוכות משמעותית ביחס לכל כלי מקביל המונע באמצעות מנוע דיזל. היצרנית מבטיחה אפשרות של לפחות 5,000 טעינות חוזרות של המצברים עד לצורך להחליפם – או 5 שנות אחריות, הקודם מביניהם. סעיף זה, מציינים בשפר, מדגיש את יתרונות טכנולוגיית ה-Lithium-Ion בהשוואה למצברים הבנויים בשיטות מתקדמות פחות. יתרון נוסף הוא בעמידות ויכולת התפקוד הטובות יותר של מצברים אלו בתנאי קור קיצוניים.

מעמיס אופני חשמלי שפר 23e

מעמיס אופני חשמלי שפר 23e

כמעמיס חשמלי מדובר בכלי שאינו פולט עשן ורעלים או רעש משמעותי, ולפיכך מותאם הן לעבודות באתרים בהם נדרשות תכונות אלו, דוגמת בתוך מבנים, בסביבה מיושבת, לעבודה בשעות לא שגרתיות, באיזורים בהם אסורה כניסת כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית, או כמובן במגזר החקלאי בקרבת בעלי חיים או בתוך אסמים, רפתות, חממות או בתי גידול שגם בהם הן הרעש והן פליטת גזים רעילים הם בעיתיים.
שפר חושפת את ה-23e מבלי לפרסם, כאמור, את המפרט המלא או תחילת שיווק מתוכנן. ניתן להעריך כי הכלי שהוצג בהאנובר הוא בשלב טרום הייצור של הסדרה, ושיידרש עוד זמן מה עד לחשיפת מעמיס חשמלי המבוסס על מצברי Lithium-Ion מוכן לייצור, שיחל להימכר באמצעות סוכני המותג. יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור