ואלטרה הפינית (Valtra), חברה השייכת לקונצרן AGCO האמריקאי, תחשוף במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2017 שתיפתח החודש (נובמבר) בגרמניה לראשונה תצוגה עילית בציוד חקלאי. מדובר במערכת המכונה SmartGlass במסגרתה משודרים נתונים ומדדים שונים אודות הטרקטור ו/או הציוד הנגרר/נישא על ידו על השמשה הקדמית מבפנים, במטרה לאפשר למפעיל להמשיך ולהביט על הנעשה לפנים מבלי להידרש להסית את מבטו מטה, אל עבר לוח השעונים. "מפעיל טרקטור כיום נדרש למלוא הריכוז ותשומת הלב בעת העבודה, עם חלוקת קשב לכמה תחומים במקביל במטרה להפעיל את הטרקטורים המודרניים כראוי ובבטיחות מרבית" מסביר את הרקע להשקת המערכת המתקדמת ברנדון מונטגומרי, מנהל הפרוייקט בוואלטרה. "ואלטרה SmartGlass מציגה את המדדים והנתונים החשובים ביותר על השמשה הקדמית ומאפשרת למפעיל לראותם באופן ברור וחד, ללא הצורך להוריד את מבטו מהנעשה בקדמת הטרקטור. מדובר בתוספת משמעותית ביותר לא רק לבטיחות בזמן העבודה, אלא גם לשמירה על תפוקה מרבית ויכולת בקרה ופיקוח חסרי תקדים".

תצוגה עילית ואלטרה Smartglass

תצוגה עילית ואלטרה Smartglass

מערכת ה-SmartGlass מאפשרת בחירת המדדים והפרמטרים שיוקרנו על השמשה הקדמית, לפי בחירת המפעיל וסוג העבודה. בין היתר מדובר בטמפרטורת העבודה, צריכת הדלק, סל"ד המנוע, מהירות הנסיעה, מצב המעמיס הקדמי, גובה הציוד הנישא ועוד. בואלטרה פועלים כבר על הדור הבא של המערכת – הוספת תכונות משמעותיות רבות שתוכלנה להיטמע המערכת הקיימת באמצעות עדכון תוכנה. בתוך כך מוזכרות מערכות עזר והגנה המתריעות בפני התקרבות כלי רכב או הולכי רגל בנסיעה בכביש הציבורי, התרעה על קרבה מסוכנת של בני אדם או בע"ח לטרקטור, התרעה בפני שינויים טופוגרפיים משמעותיים (למשל: קרבה למורד מסוכן או פנייה חדה), שמירת מרחק ועוד.
מערכת ה-SmartGlass תוצע בשלב ראשון לטרקטורים מסדרה N ו-T של ואלטרה, ותגיע לשוק באמצעות כל סוכני ואלטרה בעולם תוך פחות מ-12 חודש, מבטיחים אצל היצרנית. יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור