מסור שרשרת Stihl MS 500i
מסור שרשרת Stihl MS 500i

מסור שרשרת Stihl MS 500i

שטיל הגרמנייה (Stihl) חושפת את מסור השרשרת המקצועי החדש MS 500i תוך קביעת אי אלו סטנדרטים חדשים בתחום. שטיל MS 500i נמצא עדיין בשלבי בחינה וניסוי אחרונים לפני השקת גרסה סדרתית המוכנה לייצור, תוך הבטחה לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום, לכשיחל להימכר.
ה-MS 500i הוא המסור הראשון בשוק עם מערכת הזרקת דלק מבוקרת אלקטרונית. מדובר במסור גדול וכבד עם מנוע 79.2 סמ"ק והספק מרבי של 6.82 כ"ס עם נתון משקל של 6.2 ק"ג בלבד (ללא להב ושרשרת). בכך קל דגם זה בלא פחות מ-1.2 ק"ג (נטו) בהשוואה למסור החזק עד כה בהיצע היצרנית – השטיל MS 661 C-M. נתון זה לבדו מהווה הישג מרשים ביותר עבור היצרנית, שכן משקל הכלי מהווה מדד קריטי לגבי נוחות התפעול והתפוקה לאורך זמן. נתון מעניין נוסף המשפיע מאוד על ביצועי הכלי הוא תאוצת השרשרת, קרי: מהירות התגובה ללחיצה על המצערת והזמן הנדרש לשרשרת להגיע ממצב סטטי למהירות עבודה יעילה. בשטיל טוענים כי גם בתחום זה קובע ה-MS 500i שיא חדש עם יכולת האצה מעמידה ועד למהירות 100 קמ"ש (של השרשרת) תוך רבע שניה בלבד! נתון מרשים זה מושג בין היתר הודות ליכולות מערכת ההזרקה המתקדמת במסור זה, המסוגלת לבצע יותר מ-200 (!) פעולות הזרקה בשנייה אחת. בשלב זה לא פורסם טווח הסל"ד היעיל בו פועל המסור או גובה הסל"ד המרבי.
מערכת ההזרקה האלקטרונית המתקדמת אינה דורשת מקור חשמל (מצבר), והיא בנויה כך שעם משיכת כבל ההתנעה נוצר הניצוץ והזרקת הדלק לבית הבוכנה. אין למסור זה משנק ('צ'וק'), מצב "חצי גז" או כל היערכות מוקדמת לקראת ההתנעה; משיכה והכלי מתיימר להניע – ובכל מצב.
בשטיל מדגישים כי התגובות המגיעות מצד לקוחות נבחרים הפועלים כבר עם אקסמפלרים ראשונים של המסור הן מתלהבות לגבי יכולות המסור, נוחות העבודה איתו, צריכת הדלק הנמוכה והביצועים בתנאי קיצון.
בשלב זה טרם ידוע מתי יגיע השטיל MS 500i לייצור סדרתי, ומן הסתם טרם פורסם המחיר. אין ספק אבל כי הנשק החדש של שטיל בקטגוריית המסורים המקצועיים הכבדים יעורר לא מעט מהומה בשוק, עם קביעת הסטנדרט החדש, שניתן להעריך כי ידרבן את המתחרות להציע מתחרה דומה משלהן. יבואנית שטיל לארץ היא חברת ש. ונציה.