,

קטרפילר תתחרה בפולריס?


בקרוב תחשוף ענקית הצמ"ה ליין של רכבי UTV שיוצעו לכל הדילרים שלה כהשלמה לציוד המוכר, בעיקר בשל העלייה המתמדת בפופולריות של כלים אלו. מדובר ככל הנראה במהלך שאמור היה להישאר סודי ביותר, ואכן ה"דליפה" של המידע, אם מכוונת או לא, מגיעה זמן קצר בלבד לפני החשיפה הרשמית המתוכננת.
קטרפילר האמריקאית, יצרנית ציוד מכני הנדסי הגדולה בעולם, תחשוף ככל הנראה עוד במהלך שנה זו ליין ראשון של רכבי UTV משלה (utility vehicle), שיוצעו באמצעות כל הדילרים של החברה; כניסת קטרפילר לתחום נועדה לחזק את גישת one stop shop עבור סוכני קטרפילר, בכדי שאלו יוכלו מעתה להציע גם כלים כאלו "מהבית", ולא יאלצו לעבוד עם יצרניות אחרות או לשלוח את לקוחותיהם אל דילרים המתמחים בכך.
רכבי ה-UTV המיועדים יפותחו וייוצרו עבור קטרפילר על ידי חברת Textron Specialized Vehicles Inc – חברה בת בקונצרן Textron האמריקאי (מחזור מכירות שנתי של כ-15 מיליארד דולר) שבבעלות בין היתר יצרניות רכבי העבודה והפנאי ואופנועי השלג ארקטיק קאט, יצרנית רכבי הגולף, רכבי העבודה ועוד – E-Z-GO ועוד. קונצרן טקסטרון כולל חטיבות נוספות ובין היתר בבעלותו יצרנית המסוקים הנודעת Bell, יצרנית הציוד המקצועי לגינון Jacobsen, יצרניות המטוסים Beechcraft ו-Cessna, ועוד.

Cushman Hauler 4×4 מיוצר על ידי חטיבת רכבי העבודה והפנאי של Textron

Cushman Hauler 4×4 מיוצר על ידי חטיבת רכבי העבודה והפנאי של Textron

הכלים יתאפיינו בעיצוב ייחודי וכמובן ימותגו כקטרפילר לכל דבר ועניין, בכלל זה הצבע הצהוב (שייתכן ויהווה חלק מהיצע הצבעים לבחירה). הכלים הראשונים צפויים להימכר במהלך הרבעון הראשון של 2018. כאמור, רוב הפרטים עדיין בגדר נעלם בשלב זה, ולפיכך ניתן רק לנחש באילו יחידות הנעה מדובר, אילו רמות הספק ומהם נתונים נוספים כמו יכולת העמסה וגרירה.
יש לציין כרקע למהלך כי רכבי ה-UTV הופכים פופולריים מדי שנה, בעיקר ככלי רכב משלימים במגוון תחומים הקשורים לעבודות עם צמ"ה או בחקלאות. מדובר בכלים היכולים לשאת מטען ראוי על גבם יחד עם 2 עד 6 פועלים, לנוע גם בשטח קשה לעבירות ולהציע גישה ושירותי שדה באתרי העבודה השונים ביעילות ובעלות חסרות תחרות.
נדגיש כי מדובר בשוק ההולך וצומח בצעדי ענק מדי שנה, ולפיכך הופך תחרותי יותר ויותר. הערכות מדברות על מכירת קרוב ל-500,000 UTV ברחבי העולם שיימכרו במהלך 2017, כאשר בארה"ב לבדה מדובר על למעלה ממחצית מכמות זו, עם צפי לסיים את השנה עם לפחות 260,000 כלים המוגדרים כרכבי עבודה קשוחים. הגידול בסגמנט זה עומד בשנים האחרונות על 5-10% (!) מדי שנה. יודגש שמדובר רק ברכבי עבודה, ולא ברכבי פנאי או ספורט (דוגמת הפולריס RZR הפופולרי גם אצלנו).
אינספור יצרניות נלחמות על פלח שוק ההולך וגדל, וכיום מוצעות על ידי יצרניות כמו קוואסאקי, ימאהה, הונדה, פולריס, קובוטה ועוד עשרות כלים שונים, בטווחי משקל ונפח שונים ובתצורת שורת מושבים אחת או שתיים. אנו נמשיך לעדכן.

ארקטיק-קאט Prowler המיועד לעבודה. ארקטיק-קאט שייכת אף היא לקונצרן Textron

ארקטיק-קאט Prowler המיועד לעבודה. ארקטיק-קאט שייכת אף היא לקונצרן Textron