קומביין פנד IDEAL
, ,

קומביין העל של AGCO (וידאו)

קומביין IDEAL

קומביין IDEAL

החלטה אסטרטגית של הנהלת קונצרן AGCO, בעליהם – בין היתר – של המותגים מסי פרגוסון ופנד, קבעה כי קומביין-העל החדש של הקונצרן ישווק תחת שני מותגים אלו, בשם אחד – Ideal, בצבע אחד בלבד כאשר רק הלוגו יבדיל בין המותגים. החלטה זו נבעה קודם כל מסיבות שיווקיות, במטרה למנוע בידול בין המותגים השונים מחד, מאידך לאפשר לכל סוכן וסוכן להציע מכונות דומות בכל, למעט בשם המותג. השימוש בצבע אחד בלבד נועד אף הוא לטשטש את ההבדלים החזותיים בין הקומביינים המוצעים על ידי מותגי הקונצרן, שלא פעם הנם זהים בכל למעט בשם ובצביעה. סיבה נוספת למיתוג הייחודי של קומביין-על של AGCO נועד ככל הנראה להכשיר את הקרקע למותג קומביינים חדש, או לאיחוד בין כל הקומביינים המשווקים על ידי מותגי הקונצרן למעין תת-מותג עצמאי, להדגשת הזהות בין הכלים השנים. ימים יגידו.

קומביין IDEAL

קומביין IDEAL

תהה הסיבה אשר תהה, את קומביין העל החדש של AGCO תכנן ובנה צוות משולב של מיטב מומחי הקומביינים של הקונצרן, מהנדסים, מעצבים ומומחים נוספים ממסי פרגוסון, גלנר (Gleaner) וכמובן – פנד, הבן המוכשר והמועדף ב-AGCO המשמש בן היתר כמוביל חזית הטכנולוגיה של הקונצרן, ובהצלחה רבה.

קומביין IDEAL

קומביין IDEAL

הקומביין Ideal נחשף לראשונה תחת השם פנד, במסגרת השקה מוקדמת ללקוחות ולעיתונאים, עוד בטרם יערוך את הופעת הבכורה הפומבית שלו במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2017' בהאנובר, גרמניה, בנובמבר. לא מדובר בצירוף מקרים בלבד, אלא בעיקר בהדגשה כי את פיתוח הקומביין החדש הובילו אנשי פנד, ורובו נעשה בגרמניה.
החשיפה בהאנובר תקדים בכשנה את תחילת השיווק, המתוכנן לסוף 2018. ההיצע יכלול 3 דגמים: Ideal 7 עם מנוע AGCO-Power המייצר 451 כ"ס; Ideal 8 ו-Ideal 9 עם מנועי MAN שיציעו 538 ו-647 כ"ס, בהתאמה.

קומביין IDEAL

קומביין IDEAL

סדרת הקומביינים החדשה מתמקמת – לפחות על סמך המפרט הטכני והנתונים המוצהרים – בפסגת היצע הקומביינים לתבואות כיום בעולם, עם לא מעט תכונות ומפרטים בלעדיים, כמו גם טכנולוגיות המוצעות כאן לראשונה בקומביין. הנה עיקר החדשות:
– מערכת ניפוי והפרדה חדשה בשם Helix הכוללת את הרוטור הארוך בשוק – 484 ס"מ – בקוטר 60 ס"מ. ב-Ideal 7 מוצע רוטור אחד (Single-Helix), בעוד שבדגמים Ideal 8 ו-Ideal 9 מוצעת מערכת כפולה, עם 2 רוטורים (Dual-Helix).

– מיכל הזרעים בדגמי סדרת ה-Ideal הוא הגדול בשוק, עם קיבולת של 17,100 ליטר. בנוסף, מערכת הריקון היא החזקה והמהירה ביותר בתחום, עם ספיקה של 210 ליטר/שניה.
– נפה קדמית כפולה מהווה בדגמי ה-Ideal בגדר 'ראשון בשוק'; ב-AGCO מסבירים כי רמת הניפוי הגבוהה יותר מביאה אל השלב הבא במערך הניפוי חומר נקי יותר, עם אחוז זרעים גבוה יותר בנפח – כפועל יוצא מהדרך הארוכה יותר שהתבואה עושה עד למיכל האיסוף מחד, ולהוצאת התבן מאידך. כל המערכת ניתנת לכוונון אוטומטי או ידני, בהתאם לתנאי העבודה, ובשורה התחתונה מובטחת איכות עבודה ומהירות עבודה גבוהות יותר ממנגנונים מוכרים.

– מנגנון ריקון הזרעים הוא חדש ומכונה ScrollSwing; עיקרו: היכולת לשלוט בתנועה לצדדים של צינור הריקון באמצעות כפתור המותקן על הג'וי-סטיק, כמו גם לכוון את עוצמת הריקון.
– מבנה השלדה כולל היצרות במרכזה לכדי רוחב של 140 ס"מ בלבד, וזאת על מנת לאפשר התקנת כל סוג גלגל או מערך זחלים המוצע בשוק מבלי לחרוג מרוחב חיצוני כולל של 3.50 מ' – רוחב שעדיין מאפשר באירופה נסיעה על כביש ציבורי
– אינספור חיישנים בתוך מערך הדייש והקציר מאפשרים כיול וכיוון מדוייקים באופן חסר תקדים, כמו גם ניתוק וחיבור מחדש של שולחנות קציר – ללא מגע יד אדם. ניתן לכוון כל מדד על פי הצורך, סוג השולחן, סוג התבואה ותנאי העבודה, ולשמור את הנתונים בזיכרון המחשב לשימוש בעתיד. ניתן לבחור בין כיוון ידני לבין כיול אוטומטי, לשלב בין מערכות חשמליות, מכאניות והידראוליות, פעולות השולחן ועוד – הכל באמצעות צג המגע הדיגיטלי. כל כיול שהוא שנשמר בזיכרון הקומביין ניתן לשחזור מדוייק בלחיצת כפתור – תוך 5 שניות בלבד.

– רוחב השולחנות עבור גרסת ה-Ideal 7 נע מ-7.70 ועד 10.70 מ', וב-Ideal 8 ו-Ideal 9 מ-9.0 עד 12.2 מ'.

קומביין IDEAL

קומביין IDEAL