מעמיס ליבהר L556 XPower
מעמיס ליבהר L556 XPower

מעמיס ליבהר L556 XPower; בקרוב עטוי צבעי קלאאס

כפי שדיווחנו לכם כבר ביולי 2015, בהודעה על הפסקת ההתקשרות בין קלאאס לוואקר-ניוסון (באמצעות החברה-בת קראמר), תחשוף קלאאס את פרי השת"פ הראשון בינה לבין ליבהר בסוף השנה, במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2017', כדגמי 2018. המעמיסים הטלסקופיים החדשים אינם בגדר הפתעה גדולה, למרות שההיצע העדכני שפותח עבור קלאאס על ידי ליבהר טרם נחשף או נצפה. המעמיסים הטלסקופיים הופכים למוצר משמעותי יותר ויותר במשקים גדולים ומפעלי מזון לבעלי חיים, ומכאן היה ברור למדי שבקלאאס לא ירצו לצאת בתחום זה כל כך מהר, שכן אם לסוכני קלאאס (בעיקר באירופה) לא יהיה מוצר "מבית" – הם יאלצו לפנות ליצרניות אחרות בכדי להציע את חבילת הציוד השלימה עבור לקוחותיהם.
אבל, מעניין הרבה יותר – לפחות ברמת ההפתעה והסקרנות – הוא חשיפתו של מעמיס אופני (שופל) חדש לגמרי מעל לבימות התצוגה של קלאאס בתערוכה שתיפתח בנובמבר. מאז יולי צצות מעת לעת שמועות ואף תמונות ריגול אודות מעמיס אופני מוסווה העורך ניסויים אינטנסיביים באתר הניסויים של קלאאס בצמוד למטה החברה בהרסווינקל שבגרמניה, כמו גם בכמה משקים גדולים בעבודה על תחמיץ ובהעמסת חציר. נציין כי קלאאס כבר הציעה בעבר מעמיסים אופניים (לצד מעמיסים טלסקופיים), אך היה זה ניסיון לא מוצלח; מאמצע שנות ה-90' ועד לתחילת שנות ה-2000 ייצרה יצרנית אנגלייה בשיתוף קטרפילר מעמיסים אופניים טלסקופיים עבור קלאאס, שהיעלמותם המוחלטת מעל לכל אזכור רשמי מצד היצרנית מעיד יותר מכל על כישלון המהלך, מחזק את תקוות אנשי קלאאס שפרק זה בעברה של החברה הספיק להישכח.

L556 XPower

ליבהר L556 XPower – תא המפעיל

עוד ועוד עדויות מצטרפות לתמונה מעניינת, שכותרתה: קלאאס תחשוף מעמיס אופני במשקל עבודה של כ-18.5 טון ומנוע המספק 224 כ"ס שמיועד לשימוש חקלאי, בעיקר במשקים גדולים ובמרכזי מזון, כחלק משלים להיצע קלאאס. מקורותינו מדווחים כי מתחת לצבע ה'ירוק-לבן-קלאאס' ומאחורי השם החדש, שטרם נחשף, עומד למעשה מעמיס ליבהר L556 XPower עדכני, המונע באמצעות מנוע ליבהר בנפח 8.0 ליטרים בקירוב, המחולקים על פני 4 צילינדרים בלבד. דגם זה, יחד עם כל משפחת המעמיסים העדכנית של ליבהר (סדרה XPower) נחשב לאחד הכלים המתקדמים והיעילים בסגמנט, והוא כולל מערכות הינע, הידראוליקה, אלקטרוניקה ומחשוב מהעדכניים בתחום המעמיסים בסדרי גודל כאלו. נציין כי עד כה תועד דגם ספציפי על ידי כמה גופי תקשורת בגרמניה, אך לא מן הנמנע שזהו לא הדגם היחיד שקלאאס תחשוף במסגרת כניסתה המחודשת אל תחום המעמיסים האופניים. נדגיש כי השופלים המיועדים יוצגו במקביל לליין מעמיסים טלסקופיים חדש שאף הוא ייוצר על ידי ליבהר עבור קלאאס; בסרטון המצ"ב, כפי שנחשף באתר חדשות החקלאות הגרמני profi.de צולם מעמיס ליבהר L556 XPower עטוי צבעי הסוואה במסגרת בחינות אינטנסיביות בעבודה בבור תחמיץ בגרמניה, לצד ציוד נוסף של קלאאס. מדובר ככל הנראה בצילום "ריגול" שהתאפשר הודות לשיתוף פעולה מצד קלאאס, כחלק משיטות יחסי ציבור המקובלות כיום, שכן בין היתר הורשו המתעתדים לצלם גם את תא המנוע ופרטים נוספים מקרוב.
עבור סוכני קלאאס ברחבי העולם מדובר בתוספת משמעותית להיצע הדגמים והפתרונות אותם הם יכולים להציע ללקוחותיהם. ניאלץ להמתין עוד שבועות ספורים בכדי לקבל את כל התשובות לגבי היצע המעמיסים – הטלסקופיים והאופניים הפירקיים – החדש של קלאאס, ומן הסתם ניחשף אז לכל המפרט הטכני, העדכונים והשינויים שבוצעו המעמיסים – אם בוצעו, ולמועדי תחילת הייצור והשיווק.
יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

סרטון "ריגול" של ליבהר L556 XPower עטוי צבעי הסוואה בעת ניסויים בסביבה חקלאית, כפי שתועד על ידי צוות של האתר profi.de: