קרונה הגרמנייה (Krone) משיקה את סדרת הקומביינים לירק Big X במהדורה מעודכנת ומשופרת לקראת 2018; החידוש המשמעותי והמעניין ביותר הוא בקבינה החדשה, אשר לראשונה בתחום מותקנת על מנגנון הרמה והורדה, כך שניתן להרימה או להורידה בזמן העבודה בכדי להציע למפעיל שדה ראייה מיטבי בכל מצב. "מעתה המפעיל לא יביט אל תוך התירס, אלא יוכל להביט מעליו לפנים" מסבירים בקרונה את משמעות התוספת הזו לכלים, כאשר היתרון שבכך מובן למדי.

קרונה, יש להזכיר, מתמחה במיכון חקלאי מתקדם – בעיקר בתחום הקציר, החציר והקש, ובין היתר מציעה את סדרת הקומביינים לקציר Big X הכוללת את ה-Big X 1100 שעם הספק מנוע של 1,100 כ"ס (!) זהו לא רק הקומביין החזק בייצור, אלה הכלי החקלאי החזק ביותר בכלל.
קרונה תחשוף מעל לדוכנה, במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה והחשובה בעולם – אגריטכניקה 2017, שתיערך בנובמבר בגרמניה – את ה-Big X 880 עם הקבינה העולה והיורדת. זו תהיה חשיפה ציבורית ראשונה של הפטנט הייחודי (בשלב זה היחיד בתחום) המתיימר לשנות את שדה הראיה, הנוחות בעבודה, רמות הבטיחות, השליטה והיעילות שבמשימת קציר הירק, כפי שהכרנו אותה עד כה.

המפעיל יכול באמצעות לחיצה על כפתור להרים ולהנמיך את הקבינה בטווח של 70 ס"מ; פעולה זו נעשית באמצעות מנגנון 'מספריים' הידראולי ונועדה, כאמור, לשפר משמעותית את שדה הראיה, הן במהלך העבודה השגרתית והן במהלך העברת הירק הקצור לעגלה או למשאית. עוד ערך מוסף המתלווה למערכת ההרמה וההורדה היא בבידוד הנוסף שמקבלת הקבינה ממרכב הכלי ומהשולחן, באמצעות מנגנון ההרמה וההורדה המתקפל המקטין משמעותית את כמויות הוויברציות המועברות אל הקבינה.

כאמור, גם הקבינה עצמה היא חדשה, בנוסף למנגנון ההרמה וההורדה, כאשר עיקר החידושים והשיפורים בה מתמקדים בשיפור שדה הראיה ואיכות הראיה, הודות לשמשות קמורות בחזית והתקנת מגבים סביב: שלושה בחלון החזית ואחד לכל חלון נוסף – צדדים ומאחור. שיפור זה נועד להעלות את היעילות והיכולת לפעול גם בתנאים סביבתיים בעיתיים, דוגמת גשם או ערפל, או אבק.

חידוש מעניין נוסף הוא באפשרויות הבחירה מבין כמה סוגי מיכלי נוזלים הדורשים מילוי – דלק, אוריאה, שמנים ומים – בהתאם לצורך ולדרישות הלקוח. בקרונה מציעים לא פחות משבע קומבינציות שונות של גדלי מיכלים במטרה לאפשר עצירות תדלוק, מילוי נוזלים ותחזוקה בהתאם לאופי העבודה ולצורך הלקוח – מלקוח פרטי הקוצר את התחמיץ שלו בעצמו, כאשר לרוב המשמעות של עצירות תדלוק היא שולית יותר, ועד ללקוח המחזיק מספר כלים העובד בקבלנות בכמה סוגי עבודות שונות להן מסוגל הכלי, כאשר כל עצירה כפויה מהווה נדבך משמעותי בהקשר ליעילות, התפוקה ועלויות העבודה.
יבואנית קרונה לארץ היא חברת אחים ניסנבוים מיבנאל