פנד 200 ואריו (2018)
,

פנד 200 ואריו חדש ל-2018

פנד 200 ואריו (2018)

פנד 200 ואריו 2018

פנד תחשוף במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2017 שתיערך בנובמבר בגרמניה את סדרה 200 ואריו המעודכנת והמשופרת, שתציע לראשונה מערכת ניווט מתקדמת בטרקטורים בגודל זה. החידושים והעדכונים מתייחסים הן לפנד 200 ואריו – טרקטור רב תכליתי סטנדרטי, והן לגרסאות המטעים והכרמים המוצרות של הסדרה – פנד 200 ואריו V/F/P. מדובר בסדרות המוצעות בטווחי הספק שבין 72 ל-101 כ"ס, המיובאות גם לארץ.

פנד 200 ואריו (2018)

פנד 200 ואריו 2018

"בסדרות 200 ואריו המעודכנות מיושמת התפיסה של פנד על פיה נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת שפותחה והוצעה עבור סדרות גדולות יותר – גם בסדרות הקלות והקטנות יותר" נאמר בהודעה לעיתונות, תוך ציון מערכת הניווט הייחודית לפנד המוצעת מעתה בכלים מסדרה 200. מדובר במערכת מתקדמת המתבססת על מערכות הניווט והניהוג העצמי המוכרות מהסדרות 700 ומעלה של פנד שהותאמו לטרקטורים קומפקטיים הפועלים בין שורות צפופות של צמחים, כפי שמתאפיינים מטעים וכרמים. מעתה ייוצרו כל הטרקטורים מסדרה 200 המורחבת עם הכנה למערכת ניווט מתקדמת, כאשר הלקוח יכול לבקש את המועדפת עליו עם הזמנת הטרקטור. לבחירה עומדות מערכת המתבססת על גלי קול (wayline-guided ultrasonic system – WGUS), המנווטת תוך כדי חישוב תמידי של מיקום הכלי ביחס למכשולים בדרך (שורות צמחייה, במקרה זה), לבין מערכת מונחית GPS בה מנווט הטרקטור על סמך מיקומו בשטח (position-guided system – PGS), תוך הכנסת נתונים נוספים כמו בפני השטח, מיקום הצמחייה וכיו"ב.
בפנד ממליצים – בחלוקה גסה – את מערכות הניווט השונות לפי ייעוד הכלי; כאשר הטרקטור נדרש לפעול לאורך שורות צמחים, כמו במטע או בכרם, דואגת המערכת על שמירת מרווח קבוע של הכלי והציוד הרתום/נגרר לבין הצמחים. מערכת ה-WGUS מתייחסת לצמחייה לצורך הניווט והשמירה על הקו הרצוף, ללא קשר להתמצאות במרחב. כאשר מדובר בכלי רב שימושי, הנדרש גם לעבודה בשדה בגידול ירקות, למשל, מומלצת מערכת ה-PGS המאפשרת כיסוי שטח מדוייק ברמת סטייה של +/- 2.0 ס"מ, בלי קשר לתנאי הקרקע, מזג האוויר, טופוגרפיה וכיו"ב.
שתי מערכות הניווט החדשות של פנד פותחו ומיוצרות על ידי Reichhardt GmbH הגרמנייה. המערכות – שתיהן – שולטות הניווט הטרקטור באמצעות חיבור לשסתום ההיגוי (ההידראולי), חיישני זווית הצידוד של ההגה ומערכות הבטיחות השונות.

פנד 200 ואריו (2018)

פנד 200 ואריו 2018

מעבר להכנסת שתי מערכות הניווט החדשות לטרקטורים מסדרה 200 בוצעו עדכונים ושיפורים נוספים בכלים אלו, הן בסטנדרטיים והן בגרסאות המטעים/כרמים;
• ככלים הפועלים לא מעט במשקים חקלאיים הכוללים משק חי, בקרבה לאבק, קש ולכלוך מוצעת כאן מניפת קירור דו-כיוונית המאפשרת ניקוי יעיל וקל ללא הצורך לפרק בכל פעם את המצנן.
• חדשה היא גם הרחבת אפשרויות מהירות ה-PTO הקדמי, עם מהירות המוגדרת כ-540E, קרי: 540 סל"ד ב-PTO תוך הורדת סל"ד המנוע, במטרה לאפשר הפעלת ציוד שאינו דורש תפוקה מרבית במהירות הנכונה, ותוך צריכת דלק נמוכה יותר.
• כאופציה מוצעת מערכת בלמי אוויר עבור נגרר הניתנת לפיקוח ושליטה אלקטרונית מהקבינה תוך הבטחה לקלות תפעול מרבית ואמינות גבוהה.
• יחידת הכיסא הוחלפה במאסיבית ותומכת יותר, בעקבות סקר לקוחות ובחינת תגובות מצד מפעילים.
• אופצייה ייחודית כרגע היא האפשרות לקבל חימום רצפתי בקבינה, כאשר מדובר במערכת המותקנת מתחת לרצפה, כך שלא תבלוט או תפריע, והיא מתיימרת להגיע לטמפרטורה המבוקשת במהירות ולהותיר את רגלי המפעיל חמות. למערכת החימום הייחודית חיישני טמפרטורה המונעים עליית טמפרטורה של גופי החימום לרמה מסוכנת. אותם החיישנים מאפשרים שמירת הטמפרטורה המבוקשת באופן אוטומטי. הוספת אופציה זו להיצע מגיעה אף היא כתוצאה מהערות של לקוחות, בעיקר מאיזורים קרים בהם עבודה בחורף יכולה להיות לא פשוטה מבחינת השמירה על חום הגוף התקין של המפעיל, לבטח לאורך זמן.
• מערכת ההיגוי מקבלת טכנולוגיה מתקדמת מהסדרנות הגדולות יותר באמצעות מערכת הבקרה והשליטה VarioActive. מדובר במערכת ה"לוקחת פיקוד" על מנגנוני ההיגוי ההידראוליים ומאפשרת להקטין את עבודת ההיגוי עבור המפעיל באופן דרסטי. כך למשל במהירויות נסיעה של עד 8 קמ"ש ניתן לצודד את הגלגלים צידוד מלא מצד לצד עם סיבוב אחד בלבד של גלגל ההגה. בכך קל הרבה יותר לתמרן בעבודות איטיות, דוגמת עבודה עם כף, עם ציוד המופעל הידראולית וכיו"ב.
• המשאבה ההידראולית חזקה מבעבר עם ספיקה של 104 ליטר/דקה. על פי פנד היא מאפשרת עבודה בעומס מלא גם עם כף, מבלי לפגוע ביכולות ההיגוי ובסל"ד נמוך במיוחד.

פנד 200 ואריו (2018)

פנד 200 ואריו 2018

סדרה 200 ואריו החדשה תשווק החל מנובמבר הקרוב, מיד לאחר השקתה הרשמית במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2017'. יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

פנד 200 ואריו (2018)

פנד 200 ואריו 2018