טרקטור ArmaTrac
, ,

מהינדרה רוכשת את Armatrac

טרקטור ArmaTrac

טרקטור ArmaTrac

קונצרן מהינדרה ההודי (Mahindra & Mahindra) הודיע על רכישת יצרנית הטרקטורים הטורקיה Erkunt Traktor Sanayii, המוכרת יותר בשם המותג שלה – ארמטראק (Armatrac). שתי החברות לא דיווחו מה הוא היקף העסקה.
מהינדרה הוא קונצרן הודי בבעלות משפחתית (משפחת מהינדרה) המגלגל מחזור מכירות שנתי של כ-13 מיליארד דולר. הקונצרן עוסק במגוון רחב של תחומי התמחות, ביניהם רכב וציוד חקלאי. Erkunt היא יצרנית טרקטורים בבעלות משפחתית אף היא (משפחת Armagan), המציעה ליין רחב מאוד של טרקטורים חקלאיים (קרוב ל-100 גרסאות שונות) – רובם ככולם כלים תחרותיים ובסיסיים, אך הנחשבים איכותיים יחסית למוצרים ממזרח אירופה ומשווקים פחות מפותחים, כאשר בשנה שעברה עמדו סך מכירות החברה על כ-4,700 טרקטורים. מדובר בכ-6% מנפח השוק הטורקי הענק בו נמכרו ב-2016 כ-71,000 טרקטורים, והכך הוא מתמקם כשוק הטרקטורים הרביעי בגודלו בעולם כאשר המדד הוא כמות הכלים החדשים הנמכרים. סה"כ מגלגל שוק המיכון החקלאי הטורקי – כולל טרקטורים, קומביינים, מקצרות וכיו"ב – מחזור של כ-3.5 מיליארד דולר בשנה.

טרקטור ArmaTrac

טרקטור ArmaTrac

לארמטראק ערכים מוספים משמעותיים, מעבר להיותה יצרנית טרקטורים בלבד. החברה נחשבת לאיכותית יחסית בכל הקשור לאיכויות הייצור, בקרות האיכות ורמות התכנון והבנייה – לבטח בהיחשב לרמה בשווקים בהם היא פעילה (בעיקר בטורקיה, מזה"ת ומדינות הגוש הסובייטי לשעבר), ובין היתר בבעלותה מפעל יציקה לבתי מנוע, ראשי מנוע, צילינדרים ובתי תיבות הילוכים הנמכרים ליצרניות מוכרות כמו דויץ, פורד, JCB ו-MAN.
רכישת ארמטראק על ידי מהינדרה מתיישבת עם אסטרטגיית הקונצרן שעיקרה "הרחבת השיווק והמכירות בעולם באופן אגרסיבי תוך כניסה לשווקים חדשים ורכישת מותגים בעלי ניסיון בחומים השונים של הטרקטורים והמיכון החקלאי", כפי שציין בהודעת הקונצרן לעיתונות פאוואן גואנקה, מנכ"ל מהינדרה. "טורקיה היא שוק משמעותי וחשוב מאוד עבור המהלכים הגלובאליים שלנו", ממשיך גואנקה. "רכישת Erkunt תאפשר למהינדרה להרחיב את אחיזתה בשוק הטורקי – שוק הטרקטורים הרביעי בגודלו בעולם".

טרקטור ArmaTrac

טרקטור ArmaTrac

בכוונת מהינדרה להשקיע כספים ב-Erkunt לטובת הרחבת המפעלים, השיווק ופעילות החברה בשווקים בהם היא כבר פועלת, כמו גם בשווקים חדשים. מהינדרה מעוניינת להרחיב את עסקיה במזרח התיכון, בגוש הסובייטי לשעבר ובאירופה ובשלב ראשון תשקיע בהעלאת המכירות של Erkunt בשווקים אלו. מהינדרה כמו גם ארמטראק אינן מיוצגות בארץ