ג'ון דיר סדרה 5E
, ,

כרטיס כניסה מעודכן מג'ון דיר (וידאו)

ג'ון דיר 5045E

ג'ון דיר 5045E

ג'ון דיר מרעננת את הטרקטורים הבסיסיים בסדרה 5E הוותיקה, אלו בעלי מנועי ה-3-צילינדרים, בטווחי הספק שבין 50-73 כ"ס. המנועים המשרתים בגרסאות בסיס מעודכנות אלו הם מתוצרת ג'ון דיר, מסדרת ה-PowerTechTM, בנפח כולל של 2.9 ליטר ועם מגדש טורבו.
הדגמים הרלוונטיים הם ג'ון דיר 5045E, ג'ון דיר 5055E, ג'ון דיר 5065E וג'ון דיר 5075E. מדובר בטרקטורים רב תכליתיים המשמשים 'סוסי עבודה' מרכזיים במשקים קטנים ובינוניים, כמו גם בחוות, בתים בעלי חצרות גדולים, משתלות וכיו"ב, והמוצעים בשל כך במגוון רחב של תצורות. הטרקטורים מסדרה 5E מוצעים עם הינע כפול או הינע אחורי בלבד (למעט ה-5045E המוצע עם הינע אחורי וקבינה פתוחה בלבד), עם קבינה סגורה וממוזגת או תא מפעיל פתוח, עם מגוון תיבות הילוכים לבחירה ושורה ארוכה של תוספות מקוריות 'מהמפעל', בתוכן כפות, יחידת מחפרון אחורית, ציוד לעיבודים וכיו"ב.

ג'ון דיר 5055E

ג'ון דיר 5055E

העיצוב החדש מיישר קו עם העיצוב העדכני של ג'ון דיר, ודומה עד כדי זהות לעיצוב סדרה 5R (האמריקאית והאירופאית) החזקה יותר, כמו גם לדגמי סדרה 5E החזקים יותר בהיצע, אלו בעלי מנועי ה-4-צילינדרים. בין היתר מציעה חופת המנוע החדשה – הנמוכה והמוטה ביתר שאת לפנים – שדה ראיה טוב משמעותית לחזית; רוחב החופה הצטמק בכ-10 ס"מ וגובהה ירד בכ-9 ס"מ בהחלט משמעותיים. מעבר לעיצוב החיצוני טופלו הטרקטורים הרלוונטיים גם בעיצוב סביבת המפעיל, קרי: הנדסת האנוש והארגונומיה.

ג'ון דיר 5065E

ג'ון דיר 5065E

בג'ון דיר טוענים כי בדגמים המעודכנים שונו מיקומי המתגים ויתר אמצעי התפעול במטרה להציע אחיזה וגישה טובות יותר, יחד עם עיצוב מחדש של רוב המכלולים מאותן הסיבות. כך למשל הועברה ממקומה ידית התאוצה הידנית, תוך קירובה בלמעלה מ-30 ס"מ אל עמדת המפעיל. עמדת ה'ג'וי-סטיק' שונתה אף היא, יחידת הכיסא היא חדשה – עם ריפוד עבה יותר ומסעד גבוה מעד כה, ובסופו של דבר מוצעת גם תוספת של 20% במרווח עבור הרגליים, כך שסביבת העבודה בדגמים החדשים מתיימרת להציע שיפור משמעותי. יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם