קוורנלנד הנורבגית (Kverneland), יצרנית מיכון חקלאי וותיקה ומוכרת הנמצאת כיום בבעלות קובוטה היפנית, חושפת את עיקרי החידושים מתוצרתה לקראת 2018, חידושים שיוצגו בפומבי באופן רשמי במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2017 שתיערך בנובמבר בגרמנייה. הנה עיקר החדשות בקצרה:

קוורנלנד Optima TF:

מזרעת ה'דריל' המוכרת מקבלת מנגנון הוצאת זרעים חדש שעיקרו דחיפה באמצעות לחץ אוויר במקום שימוש בוואקום לביצוע פעולה זו. המזרעה מתוכננת ומיועדת להוצאה מדויקת ונשלטת של זרע בודד בכל פעולה, עם יכולות כיוונון רבות ונוחות מעד כה. שינוי מנגנון הוצאת הזרעים, עם לחץ אוויר המאפשר הוצאת הזרע עד למהירות של 70 קמ"ש מוביל בראש ובראשונה להעלאת מהירויות העבודה של המזרעה, במקרה זה – עד 18 קמ"ש, וברמת דיוק חסרת תקדים, כפי שמבטיחים בקוורנלנד.

קוורנלנד TLX Geospread:

סדרת המדשנות הנישאות הוותיקה מקבלת מנגנון פיזור זרעים חדש. המנגנון המשופר הוא הדור הבא של מערכת ה- CentreFlowהייחודית של קוורנלנד ועיקר השיפור מתמקד בספיקה גבוהה יותר ופיזור מדויק יותר הודות לשימוש בשמונה כפות פיזור. התוצאה מאפשרת עבודה מהירה יותר ללא חשש מרמת אחידות פיזור הדשן כאשר במקביל מובטחת יכולת כיוונון רוחב העבודה ברמה יעילה ומדויקת יותר.

קוורנלנד iXtra-LiFe:

מיכל הזרעים הנישא הקדמי ממקבל "עדכוני תוכנה", קרי: הוא מתיימר לעבוד בתיאום מדויק ויעיל יותר עם מערכות נוספות (מזרעה, מן הסתם) – בעיקר בזריעת זרעים גדולים. מיכל מעודכן זה מיועד בראש ובראשונה לזריעת תירס, חמניות, סלק סוכר וכיו"ב. השיפור מתמקד בעיקרו ברמת התיאום המדויקת יותר בין מהירות העבודה, פעולת המזרעה והכל בתיאום עם מיקום הכלי בפועל ומהירות ההתקדמות – על בסיס נתוני GPS. התיאומים וההתאמה המשופרת נעשים באופן אוטומטי.

קוורנלנד Turbo:

סדרת הקולטיבטורים הוותיקה מתרחבת עוד, ולאחר הרחבת ההיצע זה עתה לכדי 3 גרסאות (רוחבי עבודה של 3.0, 3.5, 6.5 ו-8.0 מ') מצטרפות גרסאות חדשות ברוחבי עבודה של 4.0, 5.0 ו-6.0 מ' – כולם מתקפלות לצורך הובלה נוחה. חדשים הם סוגי הלהבים הניתנים להזמנה, על פי דרישה, בתצורות S או C עם הבטחה לשיפור ביכולת הפיכת האדמה ופירורה הודות לוויברציות חזקות יותר הנוצרות בשעת העבודה, לפירור יעיל של רגבי האדמה.

קוורנלנד 2500 i-Plough:

חדש במחרשה זו הוא מיקום ומבנה הגלגל התומך ומערכת הנשיאה שלו המתיימר לאפשר חריש קרוב עוד יותר לגבול החלקה, לגדר או לכל מכשול אחר – למעשה, ברוחב הגלגל עצמו. הגלגל משמש הן לצורך הובלה בגרירה, כנושא העומס, והן לצורך קביעת עומק החריש, וניתן לכוונו באמצעות ה- ISOBUSמתוך הקבינה.

קוורנלנד iXdrive:

מרסס ה'סלף' הגדול מקבל מערכת הינע חדשה בשם EcoDrive המתאמת בין מהירות הנסיעה הרצויה, מהירות המנוע (סל"ד) והכוח הנדרש, במטרה לאפשר פעולה אופטימאלית של כל המערכות לטובת יעילות בעבודה וחיסכון בצריכת הדלק; המערכת דואגת לשמר את המנוע במצב אופטימאלי בכל רגע נתון, בהתחשב ובסנכרון יתר התנאים, כפי שהוזכרו. עם הכנסת המערכת לפעולה עוברת השליטה בגובה סל"ד המנוע לידיה, והוא משתנה בהתאם לתנאים ולדרישה באופן אוטומטי, ללא התערבות המפעיל. בקוורנלנד טוענים כי מערכת ה- EcoDrive החדשה מביאה לכדי חיסכון של 15% בצריכת הדלק.

קוורנלנד iXflow-E:

למעשה מדובר במערכת ערבול ושמירת לחץ חדשה, הדואגת הן לחומר ריסוס מעורבב כראוי בכל רגע, ובמקביל ללחץ קבוע בכל המערכת – עד לדיזות עצמן. כתוצאה מכך מובטח ריסוס מלא, מידי ובעוצמה הנדרשת תוך שבריר השנייה מרגע מתן הפקודה על ידי המפעיל. מערכת זו מבטיחה ריסוס מלא ומידי עם כל תחילת הפעלה, חוסכת זמן ומשפרת את רמת הכיסוי. קוורנלנד iXflow-E מוצעת עבור מרססים נישאים עם 'בום' ברוחב 24, 27 ו-30 מטרים.
יבואנית קוורנלנד לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.