מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP
,

הוסקווארנה 572XP במקום 372XP

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

הוסקווארנה השבדית חושפת פרטים ראשונים של מסור 70 הסמ"ק המקצועי החדש מתוצרתה לקראת 2018; הוסקווארנה 572XP מחליף בהיצע את ההוסקווארנה 372XP הוותיק והמוערך (המוכר בחלק מהשווקים גם כ-365XP), ממסורי 70 הסמ"ק המקצועיים המצליחים בכל הזמנים, כך שמדובר בנעליים גדולות מאוד להיכנס אליהן. החשיפה הראשונה של המסור החדש נערכה זה עתה בשוויץ, במסגרת תערוכה מקצועית לציוד יערנות, וכצפוי עורר המסור החדש – והחשוב מאוד עבור היצרנית – עניין רב, ככלי המתיימר להמשיך ולככב בקטגוריה הפופולרית בה הוא מתחרה. על פי הוסקווארנה מוצעים ב-572XP החדש רמות ארגונומיות, נוחות תחזוקה ותפעול, צריכת דלק ותפוקה גבוהות וטובות משמעותית ביחס לדגם אותו הוא מחליף, ה-372XP.
מעל ולפני הכל בולט העיצוב החדש והשונה הנראה מתקדם ועדכני בהרבה מעיצובו המוכר של ה-372XP. עיצוב זה כבר נראה בדגמים הקומפקטיים יותר 550XP ו-562XP החדשים המשווקים מזה כשנתיים בארה"ב ובהוסקורנה טוענים כי מדובר בעיצוב העדכני של היצרנית, שיאפיין מסורים מקצועיים מתוצרתה בכאן ואילך.

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

ל-572XP יכולת ניסור הגבוהה ב-12% ביחס ל-372XP באותם התנאים. המנוע החדש מייצר 5.87 כ"ס (לעומת 5.50 כ"ס ב-372XP) מנפח 70.6 סמ"ק; מדובר כאמור במנוע חדש לגמרי, כאשר עיקר השינוי לעומת מנוע ה-372XP (שנפחו עומד על 70.7 סמ"ק…) הוא במהלך הבוכנה (קצר יותר) ובקדח (הרחב יותר) המשנים לחלוטין את אופי המנוע. מעבר להספק הגבוה משמעותית מדובר גם בדרך בה הכוח עומד לרשות המפעיל, כאשר במנוע החדש נמצא טווח סל"ד הביניים (החשוב ביותר בעבודה) בלא פחות מ-1,000 סל"ד גבוה יותר מב-372XP. הסל"ד היעיל המרבי, אגב, עומד בכלי החדש על 9,900 לעומת 9,600. הוסיפו על כך שיפור דרמטי – כפי שמבטיחים בהוסקווארנה – בתגובה למצערת ובמהירות האטת פעולת השרשרת, ותקבלו מסור חזק הרבה מעבר לנתונים היבשים בטווח העבודה היעיל שלו. עוד מודגש כי יכולת הקירור של המנוע שופרה בלא פחות מ-20% וזאת הודות למבנה יעיל יותר של מניפת הקירור וכיול חדש של מערכת ההצתה (הדיגיטלית).
המשקל העצמי עומד ב-572XP על 6.6 ק"ג (לעומת 6.7 ק"ג ב-372XP, מחושב ללא להב ושרשרת); שוקלים יותר בדגם החדש הם גל הארכובה המחוזק, מעמעמי הרעש, חלק מהברגים והצירים. תורמים לחיסכון במשקל הם גלגל התנופה (הקל יותר, לטובת תגובת מצערת מהירה יותר), חיפוי מנגנון ההתנעה, בית גל הארכובה, חיפוי צד ימין ויחידת ההצתה שכולם עברו דיאטה חריפה – בין היתר הודות למבנה חדש ושימוש בחומרים קלים מבעבר.

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

כל מערך בידוד המנוע בפני חום, לטובת שימוש נוח וקל גם לאורך זמן, הוא חדש ויעיל הרבה יותר מהמוכר בסגמנט, מבטיחים בהוסקווארנה. גם וויסות האוויר החום סביב למנוע תוכנן מחדש ומצטרף ליעילות ברמת הקירור.
במסגרת הגוף והמבנה החדשים לגמרי שופרה גם רמת האטימה בפני חדירת אבק, שבבים ולחות אל סביבת המנוע ויתר המערכות. הפילטר הוא חדש לגמרי ובצורה שונה ביחס למוצע בדגמים קודמים, והוא מתיימר להציע רמת סינון טובה יותר יחד עם אמינות ואורך חיים טובים יותר וטיפולים תכופים פחות.
הוסקווארנה 572XP מוצע עם מערכת המתיחה האוטומטית של היצרנית המכונה AutoTune. מערכת זו הוצגה לראשונה ב-2009 ועתה היא מותקנת בדגם זה לאחר רענון, עדכון ושיפור. עיקר השיפור מתמקד במהירות ההתאמה של מנגנון המתיחה לתנאים משתנים, כך שלמעשה ניתן לעבוד יעיל, חלק וקל יותר בתנאי עבודה שונים באותו האתר (כריתה, גיזום, קיצוץ, חיתוך וכיו"ב) עם הבטחה ליעילות גבוהה יותר, יחד עם צמצום פעולות התחזוקה הקשורות להתאמה וכיוון השרשרת והלהב. השינויים האוטומטיים במצב מתח השרשרת נועדו להציע לכל מצב את המתיחה הרצויה, למזער חום הנוצר מחיכוך יתר או להבדיל – ריפיון מוגזם, ובשורה התחתונה: הורדת העומס מהמנוע וכפועל יוצר צריכת דלק נמוכה יותר.
הוסקווארנה מציידים את ה-572XP בשרשרת החדשה מתוצרתם, הרשומה כפטנט, בשם X-CUT המבטיחה פעולה יעילה בהרבה מהמוכר, עמידות גבוהה יותר בתנאי קיצון ואורך חיים ארוך משמעותית.
אחרונים חביבים נזכיר את מנגנון השיכוך החדש המתיימר להקטין משמעותית את הוויברציות המועברות לידי המפעיל והארגונומיות המתקדמת המאפשרת תפעול המסור, כיול ותחזוקה בשטח – גם עם כפפות הגנה.
הוסקווארנה תחל בשיווק ה-572XP החדש בשוויץ, אוסטריה ופולין תחילה, כבר באוקטובר הקרוב כאשר בתחילת 2018 ישווק המסור ביתר מדינות אירופה (כמו גם אצלנו), החל מאמצע 2018 – בארה"ב ורק בתחילת 2019 ליתר השווקים בהם הוסקווארנה פעילה. המחיר באירופה (עם להב 28") עומד על 1,390 יורו.

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP

מסור שרשרת הוסקווארנה 572XP