מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים
,

מיני מעמיס מותאם לנכים (וידאו)

מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים

מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים

מומחית המיני מעמיסים הפינית אוואנט (Avant) משיקה גרסה של המיני מעמיס/נושא כלים הקומפקטי Avant 225 המותאמת לשימוש נכים ומוגבלים בתנועה. הכלי החדש נחשף לראשונה זה עתה במסגרת תערוכת ציוד לבניין, תחזוקה ושירות מוניציפלי בגרמניה, והוא עורר עניין רב – הן בקרב מבקרי התערוכה, והן בקרב העיתונות המקצועית. המיני מעמיס החדש מכונה בפשטות Avant Handicap והוא מבוסס כאמור על האוואנט 225 המוכר מזה כמעט שנתיים. עיקר השינוי שבוצע באוואנט 225 הסדרתי, במטרה שיאפשר גם לנכים לטפס אל עמדת המפעיל ולתפעל את הכלי הוא בבניית מסגרת חדשה לכיסא, המאפשרת הוצאתו החוצה מהכלי, הורדתו באמצעות משאבה הידראולית מעלה, כך שניתן יהיה לטפס על גבו מחוץ לכלי. לאחר שהמפעיל התיישב על הכיסא, הוא מעלה את הכיסא בחזרה לגובה המקורי (הידראולית), מחזירו בתנועה קלה למקומו, מקבע אותו ובכך מאפשר ישיבה בטוחה בתוך הכלי.

מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים

מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים

בשלב זה יכול המפעיל להוריד רצועה עם וו-תליה באמצעות כננת חשמלית זעירה, ובעזרתה להרים או להוריד את כיסא הגלגלים אל מתקן ייעודי לכך באחורי המיני מעמיס. בנוסף הועברו כל פונקציות התפעול (כולל בלימה והאצה) אל ה'ג'וי-סטיק' הממוקם מימין, וכך ניתן להפעיל את כל פונקציות המיני מעמיס באמצעות שתי הידיים בלבד. לצורך התאמה זו נדרשו שינויים נוספים בכלי, כמו העברת מיכל הדלק ממקומו ושינוי מיקום הצנרת ההידראולית וצמת החשמל, אך מבחוץ לא ניתן להבחין בכך. גם ידיות אחיזה הותקנו במטרה לאפשר אחיזה בטוחה של המפעיל בשלב העלייה והירידה מהכלי.
באוואנט מסבירים כי התאמת הכלי לשימוש על ידי נכים נועדה לאפשר לאנשים שעסקו בתחום הפעלת ציוד דומה לחזור למעגל העבודה לאחר שיקומם, או – לפנות רוכשים פרטיים וחובבים נכים, שעד כה לא יכלו לחשוב על רכישת או הפעלת כלי דומה, ושהינם חקלאים, בעלי חוות, אורוות סוסים, בעלי גינות גדולות וכיו"ב. הבשורות הטובות עוד יותר הן בהודעת אוואנט כי החברה נמצאת בסיומו של הליך פיתוח להתאמת כל דגמי אוואנט לשימוש נכים, וכי עד לסוף שנה זו (2017) ניתן יהיה להזמין כל דגם של אוואנט מותאם לשימוש נכים.

מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים

מיני מעמיס אוואנט 225 מותאם לנכים

ללא ספק מדובר במהלך ראוי להערכה ולפריצת דרך בתחום, שיש ותוביל יצרניות נוספות להציע כלים המותאמים לנכים, ובכך לאפשר למוגבלים בניידות לחזור לעבודה בתחום בו הם מתמחים או לאפשר לאנשים שעד כה לא יכלו לחלום על הפעלת ציוד דומה לעלות אל עמדת המפעיל של כלי שכזה ולהרחיב את חופש הפעולה והניידות שלהם, תרתי משמע.
יבואנית הכלים של אוואנט לישראל היא חברת ויינגולד נגררים וציוד חקלאי מקיבוץ גזר