,

המרסס לעבירות קשה

מרסס אמזון Pantera+

מרסס אמזון Pantera+

מומחית המיכון החקלאי והציוד המקצועי לריסוס הגרמנייה אמזון (Amazone) משיקה את מרסס הסלף החדש Pantera+ כמהדורה משופרת לסדרת ה-Pantera הוותיקה והמוכרת. כל מי שמתמצא בתחום הריסוס בכלל, ובתחום המרססים הנוסעים בעצמם ('סלף') בפרט, יודע שסוג ציוד כולל שני מרכיבים עיקריים: מערכת הריסוס, המהווה את לב העניין, ומערכת ההינע והנסיעה – שאמורה לאפשר למרסס לנוע בכוחות עצמו ולהגיע אל השטח המיועד לריסוס. כציוד הפועל לא פעם בתנאי לחות ואף בוץ, הנדרש לשאת משקלים גבוהים ולעיתים אף לפעול בתנאים גיאוגרפיים משתנים ולא תמיד מפולסים – נדרשת גם יכולת עבירות ראויה. אמזון Pantera מציע מפרט מקובל בסגמנט, עם הינע הידרוסטטי רציף, גלגלים גדולים ומרווח גחון מכובד ביותר. המפרט הסטנדרטי מבטיח כושר עבודה בתפוקה מלאה עד לשיפוע של 27% (קצת יותר מ-12 מעלות, כאשר 100% הם שיפוע של 45 מעלות).
עבור הנדרשים ליכולות עבודה ועבירות טובות עוד יותר, מציעה עתה אמזון כאמור את ה-Pantera+ הכולל שיפורים נדרשים לטובת כושר עבירות – בעיקר בעבודה בשיפוע – טוב יותר. השינויים מתמקדים ביחס העברה סופי (בצמוד לגלגלים) ארוך יותר (1:30 לעומת 1:23,5) המאפשר העברת כוח רב יותר אל הגלגלים ומהם אל הקרקע, עם הבטחה לכושר טיפוס מרבי בתנאי עבודה של עד 34% (כ-15.3 מעלות). המחיר נגבה באמצעות המהירות המרבית שירדה מ-50 ל-40 קמ"ש.
מאמזון נמסר כי ניתן להזמין מעתה את מרססי הסלף מתוצרתה עם חבילת ה-+ או לרכוש אותה עבור דגמים וותיקים יותר, להתקנה גם על ציוד משומש.
אמזון מיוצגת בארץ על ידי האחים ניסנבוים מיבנאל.