דויץ-פאהר סדרה 6.4
,

גרסאות בסיס מוזלות לדויץ-פאהר סדרה 6

דויץ-פאהר סדרה 6.4

דויץ-פאהר סדרה 6.4

לפני שנה חשפה דויץ-פאהר הגרמנייה, חברה-בת של קבוצת SDF האיטלקייה, את סדרה 6 החדשה שלה. מדובר בסדרה המשתייכת לסגמנט חשוב ומשמעותי – בעיקר בשווקי אירופה – והיא הוצעה עם שורת שיפורים, עדכונים ושדרוגים ביחס לסדרה 6 היוצאת, ובין היתר עם מנועים חדשים העומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר כיום (שלב 4 האירופאי). עת הוצגה הוצעו דגמי הסדרה עם מנועי דויץ 6-צילינדריים בנפח 6.1 ליטר בלבד, בטווחי הספק שבין 156 ל-226 כ"ס. סדרי גודל אלו של טרקטורים מהווים כיום באירופה את עמוד השדרה במשקים רבים, כטרקטורים רב תכליתיים שאמורים לבצע מגוון רחב של משימות, וכפועל יוצא גם ככלים משמעותיים עבור קבלנים.
עתה מודיעה דויץ-פאהר על הרחבת הסדרה – וכלפי מטה – עם 3 גרסאות חלשות וזולות יותר, המצוידות במנועי 4 צילינדרים בטווחי הספק שבין 156 ל-171 כ"ס. לצורך הבידול מכונה תת-סדרה זו בשם 'סדרה 6.4' על ידי היצרנית. מדובר גם הפעם בתוצרת דויץ, אך בנפח 4.1 ליטר, ומן הסתם עומדים גם כן בתקני פליטת המזהמים העדכניים. היצע הדגמים כולל את הדויץ-פאהר 6155.4 עם 156 כ"ס; דויץ-פאהר 6165.4 עם 164 כ"ס ואת הדויץ-פאהר 6175.4 עם 171 כ"ס. גל הגרסאות החדשות בנויות על בסיס המרכב הארוך יותר של הסדרה (בסיס גלגלים של 254.3 ס"מ) ומסוגלות להגיע למשקל כולל של 11.5 טון. חיצונית, מבחינת העיצוב, כמו גם יתר המכלולים בדגמים החדשים (בכלל זה סביבת המפעיל) זהים למוכר מסדרה 6 משושת הצילינדרים;
היצע תיבות ההילוכים כולל 3 אפשרויות לבחירה: פאוורשיפט בסיסי עם 5 הילוכים ו-6 יחסי העברה (מצבי עומס) לפנים ו-3 לאחור (סה"כ 30+15); תיבת RCshift אוטומטית חדשה המוצעת בתצורת 30+15 או עם הילוכי זחילה בתצורת 54+27 וגיר רציף (TTV) המאפשר מהירות נסיעה של עד 50 קמ"ש.

דויץ-פאהר סדרה 6.4

דויץ-פאהר סדרה 6.4

המערכת ההידראולית זהה אף היא למוכר אצל האחים החזקים יותר, וכוללת משאבה מרכזית בספיקה של 84 ליטר/דקה כסטנדרט. גרסה זו היא כמובן הזולה בהיצע ומיועדת לאלו שנדרשים פחות להפעיל ציוד נגרר או נישא. לעבודות עם ציוד המופעל הידראולית מוצעות 3 משאבות הידראוליות חזקות יותר לבחירה: 120, 160 או 170 ליטר/דקה, כאופציה.
כטרקטורים המתיימרים להתאים למגוון רחב מאוד של צרכנים ושימושים מוצעות עוד עד 5 ברזים אלקטרו-הידראוליים מאחור ו-2 מלפנים. מלפנים, אגב, מוצעות זרועות הרמה כאופציה, עם יכולת הרמה מרשימה של 4,110 ק"ג. בגרסאות ה-TTV ניתן לקבל מערכת כוונון זרועות מתוך הקבינה ואפשרות לעד 4 יציאות הידראוליות מלפנים. מאחור, אגב, מתהדרות הזרועות בכושר הרמה מרבי של 9,700 ק"ג – בכל הגרסאות – ובבחירה בין 4 מהירויות PTO: 540 סל"ד, 540ECO, 1,000 סל"ד ו-1,000ECO. מלפנים הסטנדרט מציע 1,000 סל"ד ו-1,000ECO.
מדויץ-פאהר נמסר כי גרסאות ה-4-צילינדרים של סדרה 6 מוצעות מעתה אצל כל סוכני המותג. יבואנית דויץ-פאהר לארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר.