,

טרקטורים קלאאס – מעמד ביניים חדש

קלאאס אריון 500-600

קלאאס אריון 500-600

במקביל להשקת סדרת ה-Axion 900 החדשה אצל קלאאס, הטרקטורים הקונבנציונליים הגדולים והחזקים בהיצע היצרנית הגרמנייה, משיקה קלאאס גם את הסדרות Arion 500 ו-Arion 600 במהדורה חדשה, מרועננת ומשופרת. למעשה מחשיבים בקלאאס את 2 הסדרות כסדרה אחת, כאשר המספר מלמד על ההיררכיה מבחינת ההספק; מדובר ב'מעמד הביניים' אצל קלאאס, כאשר הסדרות העדכניות מוצעות בטווחי הספק רחבים מבעבר, עם הספקים מרביים גבוהים יותר; הסדרה מתחילה עם ה-Arion 510 לו 125 כ"ס ומסתיימת עם ה-Arion 660 שמנועו מציע 205 כ"ס. טרקטורים אלו מיועדים לשמש ככלי עבודה בסיסי במשקים קטנים ובינוניים, או כחבר בצי כלי העבודה אצל קבלנים.

קלאאס אריון 500-600 - סרן קדמי משוכך

קלאאס אריון 500-600 – סרן קדמי משוכך

קלאאס אריון הוצג לראשונה ב-2007, כמחליף לקלאאס Ares, וכמוהו מיוצר במפעל קלאאס בלה-מאן שבצרפת, תזכורת להתרחבות קלאאס אל תחום הטרקטורים שהתבססה על רכישת מפעלי הטרקטורים של רנו הצרפתייה ב-2003. המפעל בלה-מאן היה שייך בעבר ל-Renault Agriculture, אגף המיכון החקלאי ברנו.
עם כל תוספות האלקטרוניקה, המחשוב והמכאניקה המתקדמות המיושמות בסדרות החדשות, Arion 500 ו-Arion 600 החדשות, ניכר כי בקלאאס מודיעים בראש חוצות על כניסה למלחמה בקטגוריות הטרקטורים החקלאיים המתקדמים והיעילים ביותר בשוק כיום.

קלאאס אריון 500-600

קלאאס אריון 500-600

החדשה החשובה ביותר בסדרות החדשות מתייחסת לסרן הקדמי, המוצע מעתה (כאופציה) עם שיכוך. בכך מצטרפים בקלאאס אל עוד ועוד יצרניות המציעות טרקטורים בקטגוריות הביניים עם שיכוך קדמי – אלמנט ההופך שכיח יותר ויותר, ולא פעם כסטנדרט בקטגוריה זו, בפרט אצל יצרניות המתחרות בקטגוריות הפרימיום של הטרקטורים החקלאיים. אצל קלאאס מדובר בסרן קשיח (לא במתלה נפרד לכל גלגל) הנשען על ציר מרכזי המחובר לשלדה ושני בולמי זעזועים. המערכת הנה פרי פיתוח עצמי של קלאאס ומכונה PROACTIV. בקלאאס טוענים כי מדובר במערכת מכאנית 'חכמה' שהודות לחיבורים וזוויות בולמים ייחודיות מתיימרת למזער זוויות הטיה בעת פניות ונדנוד בעת האצה או בלימה. תכונות אלו חשובות בעיקר למצבי נסיעה מהירה על כביש – תחום ההופך לרלוונטי יותר ויותר עבור טרקטורים מודרניים, בפרט באירופה.

קלאאס אריון 500-600

קלאאס אריון 500-600

יתר החדשות מתמקדות בעוד מחשוב ועוד אלקטרוניקה מתקדמת, בתוכה נכללות מערכות ניהול מנוע חדשות, מגוון תיבות הילוכים עדכניות, קבינות מעוצבות מחדש הכוללות ממסך מגע גדול (12") ועיצוב ארגונומי מתקדם, התאמה להפעלת מגוון ציוד מתקדם, ג'וי-סטיק מתקדם מסוג HEXASHIFT המאפשר מגוון רחב של בקרות, כיולים, שמירת נתונים בזיכרון ובחירת מצב העבודה האופטימלי בכל רגע, מערכת בלימה מסוג SMART STOP – המנתקת את המנוע מהגיר עם הלחיצה על הדוושה ללא התערבות המפעיל, ולראשונה – שתי רמות אבזור ועיצוב-פנים שונות, לבידול בין גרסאות ה-Arion 500 ל-Arion 600.
קלאאס תחל בשיווק הסדרות העדכניות עוד במהלך שנה זו, בסתיו, אך לא אצלנו; יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור, אך היא אינה מייבאת את הטרקטורים של המותג.

קלאאס אריון 500-600

קלאאס אריון 500-600