Valtra MOD²
, , ,

טרקטור העתיד – על פי ואלטרה

Valtra MOD²

Valtra MOD²

ואלטרה הפינית, יצרנית טרקטורים הנמצאת כיום בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי, החלה מסורת של תחרות עיצוב 'טרקטור העתיד', שהראשונה שבהן נערכה לא מכבר. מדובר בתחרות הפתוחה לכל עליה הוכרז במסגרת תערוכת המיכון החקלאי SIMA שנערכה בפברואר בצרפת, כאשר מן הסתם לרוב מדובר במעצבים או בסטודנטים לעיצוב תעשייתי, המתבקשים לתכנן ולעצב את "טרקטור העתיד" לפי תפיסתם – כפי לדעתם ייראה בשנת 2040, כך ביקשו בואלטרה. בסופו של הליך בוחר צוות מומחים מ-ואלטרה את הרעיון הזוכה, ומפרסמו ברבים. הכרזה על הזוכה נערכה לפני זמן מה בהולנד. יש לציין כי לא מספיק לאייר או לקשקש משהו על הנייר; על המתכנן/מעצב להגיש פירוט והסברים לרעיונותיו, עם פתרונות ריאליים או אפשריים – לפחות תיאורטית.

Valtra MOD²

Valtra MOD² – היחידה הבסיסית הניתנת להתחברות ליחידות דומות, בהתאם לצורך

אל התחרות הראשונה נרשמו לא פחות מ-133 צוותים מ-41 ארצות שהגישו את עבודותיהם. מדובר אמנם ב"טרקטור העתיד" אבל גם קומביינים, מיכון חקלאי וכל ציוד חקלאי אחר יכולים להתאים.
הצוות הזוכה הוא מארגנטינה ועבור הפרויקט אותו הציג, הנקרא MOD², זכו בלא מעט כבוד וחשיפה, ובפרס על סך 10,000 יורו. הפרויקט אותו הציג הצוות הזוכה היה של מעין טרקטור/כלי חקלאי וורסטילי היכול להתאים ולשמש למגוון רחב של משימות. ה- MOD² הוא למעשה יחידה הכוללת מנוע חשמלי המניע 2 גלגלים, כאשר ניתן בקלות לחבר כמה כאלו יחידות יחד, ובכך לשמש פלטפורמה למגוון רחב של שימושים חקלאיים – החל בעיבודים שונים, עבור בהובלות, ריסוס וכיו"ב.

Valtra MOD²

Valtra MOD² – לחצו להגדלה

הרעיון לחבר ולנתק כמה יחידות יחד, ובכך להגדיל או לצמצם את יכולות הגרירה/נשיאה ואת דחיסת הקרקע הלהיב את השופטים בואלטרה, שראו באופציה הוורסטילית רעיון מהפכני שבהחלט יכול להוביל לפיתוחים עתידיים. נוסיף על כך את ההינע החשמלי, כמובן – יכולת העבודה האוטונומית (ללא מפעיל), היכול להיטען אוטומטית וה"בונוס" בדמות תוספת הכוללת רחפן Built in, ביחידה נפרדת הניתנת אף היא להתקנה או להסרה מכל צד של יחידת ה- MOD².
את המקום השני והשלישי קיבלו – בהתאמה – צוות הודי וצוות אמריקאי, כאשר ציונים לשבח ניתנו לפרויקטים שהגיעו מאיטליה ומאנגליה.
העניין הרב שהתחרות עוררה עודדו את אנשי ואלטרה להמשיך במסורת וביתר שאת, וקבר נקבע תחרות דומה לשנה הבאה.

Valtra MOD²

Valtra MOD² – לחצו להגדלה