מעמיס טלסקופי מניטו MTA 9050
מעמיס טלסקופי מניטו MTA 9050

מעמיס טלסקופי מניטו MTA 9050

מניטו משיקה בארה"ב שני מעמיסים טלסקופיים חדשים שלא צריך מבט כפול בכדי לגלות דמיון לכלים מוכרים; מדובר במניטו MTA 5019 ובמניטו MTA 9050 החדשים, שלמעט שינויי צביעה ושמות דגם שונים – אלו דגמים מוכרים מבית Gehl, חברה-בת של מניטו הצרפתייה שבסיסה בארה"ב; מדובר בגהל RS5-19 ובגהל RS9-50, בהתאמה – כלים שהושקו בארה"ב בראש ובראשונה עבור השוק המקומי, וניתן רק לשער כי מדובר באופציה זהה הן לסוכני Gehl והן לסוכני מאניטו להציע כלים זהים (למעט הצביעה והשם) על פי תחומי ההתמחות של כל סוכן או העדפות הלקוחות של מותג אחד על פני האחר.
מניטו MTA 5019 שוקל כ-4.5 טון מוכן לעבודה, והוא הקומפקטי מבין השניים; המנוע מגיע מיאנמר ומציע 69 כ"ס (Tier 4F). מעמיס טלסקופי זה מסוגל להניף משקל של עד 2.5 טון בקירוב, ולהשיג גובה הרמה מרבי של קצת יותר מ-5.8 מ'. בגובה זה הוא מסוגל להרים 1.36 טון. בדגם זה מועבר הכוח אל הגלגלים באמצעות מערכת העברת כוח הידרוסטאטית מבית Rexroth, עם 2 מהירויות.
מניטו MTA 9050 הגדול יותר שוקל כ-13.5 טון והוא מונע באמצעות מנוע קאמינס עם 121 כ"ס, אף הוא עומד בתקני Tier 4. מעמיס טלסקופי זה מציע כושר הרמה מרבי של למעלה מ-4.0 טון (4,082 ק"ג למדייקים), כושר הרמה לגובה מרבי של 15.3 מ' ויכולת להרים מטען של עד 2,268 ק"ג בגובה המרבי. כאן מועבר הכוח אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת פאוורשיפט מתוצרת DANA עם 4 הילוכים.

מעמיס טלסקופי מניטו MTA 5519

מעמיס טלסקופי מניטו MTA 5519

נשאלת השאלה מדוע שמאניטו תציע כלים שכבר מוצעים בארה"ב על ידי גהל, ולמעשה – בגלל שגהל היא בבעלות מניטו, כאמור – מייצרת תחרות "בבית". אחת האפשרויות – מעבר להרחבת ההיצע עבור הדילרים השונים בארה"ב, מניטו וגהל, היא שצמד המעמיסים הטלסקופיים של GEHL ישווקו באירופה תחת השם מאניטו, ככלים בסיסיים וקשוחים יותר, ביחס לכלים מקבילים בביצועיהם מתוצרת מאניטו במקור. כיום GEHL אינה משווקת מעמיסים טלסקופים באירופה, ובכמה אתרי בית של מניטו במדינות אירופה שונות מצוין תחת סדרה MTA החדשה "פרטים בקרוב"; במידה וכלים אלו ישווקו בסופו של דבר גם באירופה, הם יהפכו לרלוונטיים גם עבור השוק הישראלי.