מסור שרשרת שטיל MS 462 C-M
,

ה-Stihl המקצוען יוצא לדרך

בתחילת מאי השנה חשפנו כאן באתר פרטים ראשונים אודות 'מסור הדגל' הבא של Stihl – יצרנית מסורי השרשרת הגדולה בעולם. שטיל הגרמנייה חשפה אז את ה-MS 462 C-M המסקרן, שהוצג כ"מסור השרשרת המקצועי הבינוני בנפחו (70 סמ"ק) החזק והקל בשוק", כמחליף לסדרת המסורים המיתולוגית והמצליחה 461. עם חשיפת המפרט הטכני, מסתבר שהבטחות Stihl לגבי הממשקל העצמי ("פחות מ-7.0 ק"ג נטו" (ללא להב, שרשרת ונוזלים. ד.ש.)) היו צנועות וזהירות; עם משקל גוף (ללא להב וכיו"ב) של 6.0 ק"ג מדובר אכן במסור 70 הסמ"ק המקצועי הקל בשוק, וללא עוררין. מצויד בלהב 20" (כ-50 ס"מ) מדגם Rollomatic ES Light קל המשקל ושרשרת 3/8" עומד משקל המסור החדש על 7.3 ק"ג בלבד; מדובר בחיסכון של 1.1 ק"ג (!) ביחס לדגם אותו הוא מחליף, המצויד עם להב ושרשרת במידות דומות. בכל מצב מדובר בפער משמעותי מאוד, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במסור מקצועי המתוכנן לעבוד שעות ארוכות ברצף.

מסור שרשרת שטיל MS 462 C-M

מסור שרשרת שטיל MS 462 C-M

ב-Stihl מסבירים כי הצליחו להגיע לחיסכון כה גדול שמשקל העצמי הודות לתכנון חדש של תצורת המנוע, מיקומו מחדש בתוך שלדת המסור וכפועל יוצא – כיסויים וחיפויים קטנים יותר וכמובן קלים יותר. המנוע מתיימר עוד להציע תגובת מצערת מהירה משמעותית ביחס למנוע ב-Stihl 461 מה שמקל על הדיוק ויעילות בעבודה, ובסופו של דבר מעלה את ביצועי המנוע והתפוקה. ב-Stihl מדווחים כי השרשרת נדרשת ל-0.3 שניות בלבד בכדי להגיע למהירות הסיבוב המרבית שלה – 106 קמ"ש. גלגל המצמד המשמש גם כגלגל תנופה הוא קל יותר בדגם זה, ומייצר לפיכח פחות כוחות צנטריפוגליים הדורשים מאמץ מידי המפעיל. כך קל יותר לבצע עבודות הדורשות שינויי מיקום וזווית תכופים, דוגמת הסרת ענפים מגזע לקראת חיתוך או כריתה, או בעבודות גיזום. המנוע הוא דו-פעימתי המציע הספק מרבי מרשים של 6.0 כ"ס. תכנון מחדש של הבוכנה מתיימר להציע מומנט גבוה בטווח סל"ד רחב מבעבר. מערכת ניהול המנוע האלקטרונית M-Tronic המוצעת כאן מאפשרת גם התאמה אוטומטית של המנוע לכל תנאי; במעבר בין סוגי סביבה שונים או בהתנעה ראשונה לאחר זמן מה יש להמתין 72 שניות כאשר המנוע פועל בסרק, ולאחר מכן מכויל המנוע באופן מיטבי לתנאים, עם ריכוז, ניתוח והעברת הנתונים למערכות השונות. עוד נזכיר כי כל הברגים של חיפויי המנוע או השרשרת אותם יש להסיר לצורך תחזוקה וטיפולים הם מסוג רבע סיבוב, לטובת פתיחה וסגירה מהירות ונוחות.
משטיל הודיעו כי ה-MS 462 C-M החדש יתחיל להימכר באוגוסט הקרוב, במחיר בהחלט לא מהזולים בסגמנט: החל ב-1,470 יורו (באירופה). יבואנית Stihl לארץ היא חברת ש. ונציה.