טרקטור קררו Mach 4R
,

שיפור הזחל של קררו

טרקטור קררו Mach 4R

טרקטור קררו Mach 4R

אנטוניו קררו (Antonio Carraro), להלן 'קררו', השיקה את הקררו Mach 4 הייחודי כ-2008; היה זה הטרקטור הראשון המוצע באופן סדרתי בתצורת טרקטור פרקי למטעים (המצודד באמצעות הזזת שני חלקי הטרקטור על ציר משותף) עם מערכות זחלים במקום גלגלים. למרות שהיה זה כמעט מתבקש, לא הוצעה עד אז תצורת טרקטורים כזו באופן סדרתי, כאשר מערכות הזחלים נועדו להעניק לטרקטורים אלו יכולות עבירות ונסיעה בשיפועים ומדרונות חסרי תחרות עד אז – תכונות מבוקשות מאוד אצל טרקטורים המבלים את רוב חייהם בשיפועי ההרים, במטעי פרי או בכרמים. כמובן שלזחלים ייתרון מובהק גם בנסיעה בבוץ או על מצע חלק ורטוב, ודחיסת הקרקע שלהם נמוכה לאין ערוך ביחס לטרקטור על גלגלי גומי רגילים – בקררו טוענים שמדובר בפחות משקל לסמ"ר מהלחץ הנוצר מדריכת רגל אדם.

טרקטור קררו Mach 4R

טרקטור קררו Mach 4R; עד 40 קמ"ש על הכביש

זה עתה משיקים בקררו את המהדורה העדכנית של ה-Mach 4, המכונה קררו Mach 4R, לאחר ריענון ומתיחת פנים מקיפים ראשונים מאז השקתו, לפני כמעט עשור. החדשה הראשונה מתייחסת למערכות הזחלים, המתיימרים להיות פרי פיתוח עדכני ומציעים אפשרות לנסיעה על כביש סלול עד למהירות של 40 קמ"ש. מנגנון היפוך תא המפעיל – הטרקטור מתוכנן לעבוד בשני כיווני הנסיעה – שופר, עודכן ושודרג אף הוא, ומתיימר להציע מעתה תפעול קל ונוח יותר, עם הבטחה ל"ביצוע פעולת היפוך עמדת המפעיל תוך שניות ספורות".

טרקטור קררו Mach 4R

טרקטור קררו Mach 4R

חשוב לא פחות הוא המנוע החדש; את מנוע היאנמר הוותיק (4 ציל', 3.3 ליטר עם 87 כ"ס) מחליף מנוע קובוטה מתקדם, נקי וחסכוני יותר בנפח 3.8 ליטר המציע 98 כ"ס. לדברי קררו מדובר כאמור לא רק בזינוק בהספק ביחס לדגם היוצא, אלה גם בשיפור סעיף העלויות – הן בצריכת הדלק והן בתחזוקה. מנוע זה עומד בתקני 3B האירופאיים בכל הקשור לפליטת מזהמים, ולמרות הנפח הגדול יותר והוספת המסננים הנדרשים הוא נותר קומפקטי כקודמו ולא דרש שינויי מבנה משמעותיים בטרקטור.

טרקטור קררו Mach 4R

טרקטור קררו Mach 4R

תא המפעיל והקבינה (אופציה; מוצע כסטנדרט עם תא מפעיל פתוח) שודרגו וטופלו אף הם, עם מיקום מחדש של המתגים ואמצעי התפעול, עיצוב מחדש של חלקם, מסך תצוגה חדש, מערכת ג'וי סטיק חדשה והוספת עוד תאי ושטחי אחסון – לכדי סך של 51 ליטרים בנפח.
בניגוד לטרקטור הסטנדרטי הנע על צמיגי גומי ממולאים באוויר, מערכות הזחלים נעדרות יכולת שיכוך זו ולמסיבה זו מדגשים בקררו את התקנת משככי הזעזועים בחיבור המערכות לשלדה עם הבטחה ליכולות גיהוץ ושיכוך מצוינות, המבטיחות נסיעה חלקה ונוחה לא פחות מהמוכר בטרקטורים קונבנציונליים. הקבינה הסגורה היא חדשה, למרות הדמיון החיצוני, כאשר עיקר השינויים אינם נראים; מדובר בחיזוק מסגרות ההגנה, הדפנות והתקרה במטרה להבטיח הגנה טובה יותר למפעיל בעת התהפכות או פגיעה, ומנגנון השוואת לחצי האוויר (המתבקש כמובן בטרקטור המיועד בין היתר לרסס) הוא חדש – יעיל ואמין יותר. פרטים נוספים ניתן לקבל אצל יבואנית קררו בישראל – חברת פרפקט פרטס מכפר כנא

טרקטור קררו Mach 4R

טרקטור קררו Mach 4R