טרקטור דויץ-פאהר 5120C הפועל על גז טבעי
, ,

דויץ פאהר מאמינים בגז

טרקטור דויץ-פאהר 5120C הפועל על גז טבעי

טרקטור דויץ-פאהר 5120C הפועל על גז טבעי

דויץ הגרמנייה חשפה גרסה מוכנה לייצור ושיווק של טרקטור חקלאי עם מנוע הפועל על גז טבעי אותו פתחה. המנוע הותקן בטרקטור דויץ-פאהר 5120C – כפי שהוצג לראשונה בסוף 2015 כאב טיפוס, לאחר שבדיקות וניסויים החלו עוד 3 שנים קודם לכן, ונראה כי החברה עומדת בהצהרותיה בדבר החלת השיווק בפועל במהלך המחצית השנייה של 2017.
דויץ היא יצרנית מנועים גרמנייה וותיקה (נוסדה ב-1864) שהפכה עם השנים לגורם דומיננטי ומשפיע בתעשיית מנועי הדיזל בעולם. בין חטיבות הקונצרן היתה גם החטיבה החקלאית דויץ-פאהר (Deutz Fahr) שנמכרה ל-SAME האיטלקייה ב-1995, שהפכה בעקבות כך לקבוצת SAME Deutz-Fahr, או בקיצור – SDF. מכאן שהחיבור בין דויץ יצרנית המנועים לבין קבוצת SDF האיטלקייה, בעלת מותג המיכון החקלאי Deutz-Fahr הוא כמעט טבעי ומתבקש, למרות היעדר חיבור עסקי בין שתי היצרניות. נציין כי צוות הפיתוח והמחקר כלל גם מומחים מאוניברסיטת Rostock בגרמניה.

טרקטור דויץ-פאהר 5120C הפועל על גז טבעי

צוות מפתחי הטרקטור מונע הגז, הכולל מומחים מדויץ, דויץ-פאהר ואוניברסטית Rostock

דויץ-פאהר הציגה את הטרקטור החדש במהלך ימי שדה מיוחדים שנערכו עבור מגדלים אורגניים וביולוגיים בגרמנייה, בין היתר באמצעות הדגמות בפועל. הטרקטור החדש מיועד למגדלים כאמור, אך גם לעבודה ברפתות, דירים, אורוות, משקים מעורבים ולמעשה בכל סביבת עבודה מקובלת של טרקטור בסדר גודל שכזה; המנוע על בסיסו פותחה גרסת הגז הטבעי הוא Deutz TCD 3.6 ארבע-בוכנתי מוכר ומוכח, שמוצע בטווחי הספק שבין 50 ל-90 קילו-ואט, שווי ערך ל-68 עד 123 כ"ס. המומנט המרבי עומד על כ-48.9 קג"מ. לצורך התאמתו לשימוש בגז טבעי נדרשו אי-אלו התאמות ושינויים במנוע, בראש ובראשונה נדרשה מערכת הצתה כבמנוע בנזין, שכן במנוע דיזל ההצתה מגיעה כתוצאה מלחץ ולא ניצוץ מכוון. כפועל יוצא נדרש עיצוב בוכנות חדש כמו גם ראש מנוע
אנשי היצרנית טוענים כי טרקטור זה מציע ירידה של לא פחות מ-24% בפליטת המזהמים – פי שניים מההצהרות הראשוניות – וחיסכון משמעותי בצריכת הדלק, מבלי שפורסמו נתונים בסעיף זה.
אי אלו גרסאות של טרקטור דויץ-פאהר 5120C המונע בגז נמסרו ללקוחות נבחרים, שימשיכו את הבחינה והניסוי במסגרת עבודתם עם הטרקטור, עד לאיסוף מידע ופרטים מספיקים בכדי להתחיל ייצור המוני וסדרתי של דגם זה, עבור השוק הכללי. בשלב זה טרם נמסר מועד בו יוצע טרקטור זה לכל דכפין, ולמעשה יהפוך לחלק מארסנל הדגמים של יצרנית הטרקטורים הגרמנייה בבעלות איטלקית.

מנוע דויץ TCD 3.6 4L מוסב לשימוש גז טבעי

מנוע דויץ TCD 3.6 4L מוסב לשימוש גז טבעי