ואלטרה מסדרה N
ואלטרה מסדרה N

ואלטרה מסדרה N

ואלטרה (Valtra) הפינית, חברה השייכת כיום לקונצרן AGCO, מרחיבה את היצע סדרות הטרקטורים T ו-N עם גרסאות חדשות וחזקות יותר. עם הרחבה זו כוללת מעתה סדרה N טרקטורים בטווחי ההספק שבין 115 ל-201 כ"ס, וסדרה T מוצעת בטווח ההספק שבין 160 ל-270 כ"ס (בשתי הסדרות נתונים אלו כוללים מצב Boost – קפיצה רגעית בהספק ובמומנט במצבי עומס).

ואלטרה מסדרה N

ואלטרה מסדרה N

במקביל להוספת כוח למנועים מוצעות מעתה כל גרסאות האבזור Versu ו-Direct עם מסעד יד מתקדם מסוג SmartTouch כסטנדרט – תוספת שהוצעה עד כה רק בואלטרה סדרה S הבכירה. כל דגמי הסדרות החדשות מוצעים גם עם אפשרות לנסיעה במהירות מרבית של עד 60 קמ"ש – כהכנה לסטנדרט האירופאי העתידי שיאפשר זאת.
ספינת הדגל בסדרה N – ואלטרה N174 – מצוידת מעתה עם מנגנון Boost דו-שלבי המתיימר להציע יתרונות בעיקר במצבי עבודה עם PTO ובמשימות גרירת מטען על כביש סלול, במהירות גבוהה. בדגם זה עומד עתה ההספק המרבי על 165 כ"ס (במקום 136 עד כה), כאשר במצב Boost צומח נתון זה לכדי 201 כ"ס. מחשב ניהול המנוע החדש מעלה במקביל להספק גם את המומנט המרבי מ-69.3 קג"מ במצב רגיל לכדי 81.5 קג"מ במצב Boost.

ואלטרה מסדרה N

ואלטרה מסדרה N

מנוע ה-4.9 ליטר עם 4 צילינדרים הוא מנוע שהוצג לראשונה במסיי פרגוסון MF 6718 S (מסי פרגוסון היא חברה-אחות לואלטרה) ושהפך דגם זה לטרקטור הראשון בייצור סדרתי עם 4 צילינדרים ו-200 כ"ס ().
דגמי סדרה T הבכירה יותר מקבלים אף הם מנועים מחוזקים ובנוסף – גרסת קצה חדשה בשם T254; דגם זה מציע הספק מרבי (עם Boost) של 271 כ"ס ומומנט מרבי של 94.8 קג"מ ומחליף בכך את הגרסה החזקה ביותר עד כה בסדרה – ואלטרה T234, שהציעה 235 כ"ס מרביים. ואלטרה 254 החדש מונע באמצעות מנוע AGCO Power 6-צילינדרי בנפח 7.4 ליטר המיוצר על ידי SISU הפינית, השייכת אף היא לאותו הקונצרן. ההספק המרבי במצב רגיל הוא 235 כ"ס, וכאמור – במצב Boost מוצעים עד 271 כ"ס. ואלטרה תחל בשיווק הדגמים החדשים באוגוסט הקרוב. יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

ואלטרה מסדרה T

ואלטרה מסדרה T