Easy Harvester
,

מגדלים אוכמניות? זה בשבילכם… (וידאו)

Easy Harvester

Easy Harvester

BBC Technologies הניו-זילנדית מתמחה בייצור מערכות קטיף, מיון, ניקוי וטיפול בפירות רגישים, בראשם פירות יער מסוגים שונים. זה עתה הוחל בשיווק גם בישראל של מערכת לקטיף ואיסוף אוכמניות – תחום גידול חקלאי הצובר תאוצה בארץ – המיועדת קטיף ואיסוף הפרי הרגיש תוך מינימום נזקים ושמירה על שלמותו וטריותו של הפרי, שלמעשה נעדר כמעט לגמרי קליפה עבה להגנה. המערכת מכונה Easy Harvester והיא מעין מגש נוסע ה"עוטף" את שורת שיחי האוכמניות משני צדדיו ומאפשר קטיף הפרי העדין על ידי 2 או 4 עובדים, תוך מינימום מכות, טלטלות או נפילו מגובה. חברת 'צור&מור' המייבאת ומשווקת את המערכת הדגישה בפנינו כי המאיץ העיקרי לפיתוח מערכת זו הוא העלייה העקבית בעלויות כוח האדם מחד, ומאידך הביקוש הגובר והבעייתיות שבקטיף פירות כמו אוכמניות, שבסופו של דבר מבוצע ידנית.

Easy Harvester

Easy Harvester

על פי חברת BBC Technologies ה-Easy Harvester מתוכנן עבור 2 או 4 עובדים, כאמור, תלוי במהירות וקצב העבודה הנדרש. עם 2 עובדים נטען כי ניתן לקטוף עד 100 ק"ג פרי בשעה לעובד; עם 4 עובדים – עד 85 ק"ג/שעה לעובד. בחברה מדגישים שכאשר מדובר בשיחים צעירים וקטנים יותר – מומלץ להפעיל את ה-Easy Harvester עם 2 עובדים בלבד, וכאשר מדובר בשיחים גדולים יותר – עדיף לעבוד עם 4 עובדים במקביל.

Easy Harvester

Easy Harvester

בחברת BBC Technologies מדגישים עוד כי ה-Easy Harvester מונע כל פגיעה בצמח – גם כאשר מדובר בצמחים צעירים, בין היתר הודות לשטח הבא במגע עם הצמח העשוי מעין מברשת רכה, המאפשרת מעבר על פני השיח ללא הפעלת כל לחץ או משיכה. סעיף זה – עוד מודגש – חשוב במיוחד למניעת נזקים העלולים לפגוע בהתפתחותו העתידית של השיח. ה-Easy Harvester עשוי פלדת אלחלד ואלומיניום וכולל רק חלקים מכאניים פשוטים ועמידים. משקלו הקל מאפשר העברה נוחה משורה לשורה או מאתר לאתר והתחזוקה פשוטה וקלה.
לפרטים נוספים ניתן לפנות אל צור מחברת 'צור&מור', היבואנית, בטל' 050-7681044. ניתן להבין ביתר קלות את עיקרון הפעולה של ה-Easy Harvester לאחר צפייה בסרטון הבא: