קומפלקס מפעלי הרכבה וייצור DEUTZ-FAHR LAND
, , ,

ה'אולטרא-מפעל' של דויץ-פאהר

קומפלקס מפעלי הרכבה וייצור DEUTZ-FAHR LAND

קומפלקס מפעלי הרכבה וייצור DEUTZ-FAHR LAND

לאחר הוצאה מדווחת של כ-90 מיליון יורו ערכו קברניטי דויץ-פאהר טקס פתיחה מתוקשר למפעל ההרכבה האולטרא-מתקדם של יצרנית הטרקטורים והמיכון החקלאי הגרמנייה בלאונינגן שבגרמניה. למעשה מדובר בהרחבה של מפעל ההרכבה הוותיק יותר הקיים שם, עם התאמה לייצור טרקטורים גדולים יותר, מהסדרות 6, 7 ו-9 (מעל ל-120 כ"ס). שם המפעל נקבע על DEUTZ-FAHR LAND – ארץ או מדינת דויץ-פאהר, בתרגום חופשי.

מרכז מבקרים, לימוד, תצוגה ואירוח DEUTZ-FAHR ARENA

מרכז מבקרים, לימוד, תצוגה ואירוח DEUTZ-FAHR ARENA

דויץ-פאהר, מותג הדגל של קונצרן SDF האיטלקי (Same Deutz-Fahr – דויץ-פאהר, סאמה, למבורגיני, הורלימן ועוד) והאחראית לרוב מכירות הקבוצה, דיווחה כי השטח עליו הוקם המפעל ומרכז מבקרים הוא בגודל כ-150 דונם, כאשר 42 דונם מהם הנם מקורים ומשמשים כאולמות ייצור והרכבה. המפעל הוקם על פי אמות המידה העדכניות והמתקדמות ביותר בתחום כיום, בכלל זה התייחסות מקיפה ומעמיקה לנושאיה איכות הסביבה וטיפול בפסולת ומזהמים.
המפעל נבנה על פי אמות המידה והרמה הטכנולוגית הגבוהות ביותר בתחום כיום, מבטיחים בדויץ-פאהר, והוא מסוגל לייצר עד עד 6,000 טרקטורים בשנה. מהחברה נמסר כי משך זמן הרכבתו של טרקטור מן המסד ועד לטפחות יארך 16 שעות ו-12 דקות בדיוק, כאשר המבקרים יוכלו לעקוב בזמן אמת אחר הליך הייצור, באמצעות תחנות תצפית לאורך פסי הייצור.

מסלול בחינה במפעל החדש DEUTZ FAHR LAND

מסלול בחינה במפעל החדש DEUTZ FAHR LAND

עוד חדש הוא מרכז המבקרים, ההשתלמויות והכנסים החדש והמתקדם של דויץ-פאהר שהוקם בסמוך ומתהדר בשם Deutz-Fahr-Arena. מבנה זה הוא בשטח של 5,200 מ"ר והוא ישמש כפנים של המותג, עם כיתות לימוד, תצוגה של כלים – כולל היסטוריים, אולמות קולנוע, כנסים והרצאות, מסעדה, כיתות לימוד וחנות מזכרות.

DEUTZ FAHR ARENA – תצוגת כלים היסטוריים

DEUTZ FAHR ARENA – תצוגת כלים היסטוריים

דויץ-פאהר משיקה את מפעל הדגל של קבוצת SDF בתקופה לא פשוטה עבורה, עם נסיגה במכירות וירידה ברווחים, אך המידה מועטה ובהתאמה למגמה המאפיינת את שוק הטרקטורים והמיכון החקלאי באירופה בשנים האחרונות, אצל לא מעט יצרניות; בשנת 2016 ירד מחזור המכירות של SDF במעט – מ-1.39 ב-2015 לכדי 1.366 מיליארד יורו, כאשר יו"ר הקונצרן, לודוביקו בוסולטי מצוטט כמרוצה מנתון זה, בעיקר בהתחשב לתמורות בשווקי אירופה בעת הזו ולמצב השוק בימינו, למרות שעיקר ההצלחה של SDF לא התרחשה על אדמת אירופה בשנה החולפת; באירופה ירד מחזור המכירות של הקונצרן באופן משמעותי מ-936 מיליון יורו ב-2015 לכדי 871 מיליון יורו ב-2016. גם שורת הרווח אינה חיובית, עם ירידה מרווח של 127 מיליון יורו ב-2015 לכדי 119 מיליון ב-2016. אבל, למרות זאת בוסולטי משדר אופטימיות עם הצבת יעד לקונצרן, על פיו עד לשנת 2020 יגיע מחזור המכירות לכדי 1.6 מיליארד יורו.

DEUTZ FAHR LAND – קטע בפס הייצור

DEUTZ-FAHR LAND – קטע בפס הייצור

המותג דויץ-פאהר אחראי ל-63% ממחזור מכירות SDF, מכאן קל להבין את חשיבותו בקבוצה, מה גם שבדויץ פאהר מייצרים טרקטורים שנמכרים גם תחת שמות המותגים למבורגיני, סאמה והורלימן, לאחר עדכונים עיצוביים וצביעה שונה. המותג Same אחראי ל16% ממכירות הקבוצה, המותג למבורגיני ל-7% מהמכירות ויתר 14 האחוזים מתחלקים בין הורלימן השוויצרי במקור (כיום מייצר בעיקר טרקטורים קומפקטיים ולמטעים, לשווקים דוברי הגרמנית – גרמניה, אוסטריה ושוויץ), ל-Grégoire – מותג המתמחה בציוד לכרמים (בוצרות ומרססים). נציגת SDF בארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר

DEUTZ FAHR LAND – קטע בפס הייצור

DEUTZ FAHR LAND – קטע בפס הייצור