קייס SV340 בגרסת 175-Anniversary
קייס SV340 בגרסת 175-Anniversary

קייס SV340 בגרסת 175-Anniversary

קייס מציינת השנה 175 שנות פעילות, והיא עושה זאת בשורה של אירועים, ציוני דגמים, אזכורים, הופעות והודעות לעיתונות ברחבי העולם. כיום קייס היא חברת-ענק העוסקת בשני תחומים עיקריים: מיכון וציוד חקלאי, וציוד מכני הנדסי. החברה התמזגה עם ענק אמריקאי נוסף בתחומי החקלאות והצמ"ה – ניו הולנד – ב-1999 לכדי חברה הנקראת CNH וכיום היא בבעלות פיאט האיטלקייה.
אבל, ההתחלה של קייס היא בחקלאות, והמכונה הראשונה שפרסמה את ג'רום קייס היתה מכונת דייש אותה הציג והחל למכור ב-1842, השנה הנחשבת לשנת הקמת החברה. כיום מוצע הציוד של קייס בצבע צהוב-כתום-צמ"ה עבור הציוד המכני ההנדסי מתוצרתה, ואדום עבור הציוד החקלאי. זה האחרון היה הצבע בו השתמש ג'רום קייס לראשונה והוא הפך לסמל ומאפיין את החברה מאז, כאשר עם השנים כל חקלאי בעולם הכיר את היריבות הגדולה בתחום דרך ה"ירוק-ג'ון דיר" נגד ה"אדום-קייס". יש לציין כי גם שורשי הציוד הכבד של קייס אינם צעירים הרבה יותר; ב-1869 החל קייס לייצר מנועי קיטור, אותם סיפק לצרכים שונים לפריחת סלילת הדרכים והכבישים שהתרחשה אז בארה"ב, הופך בכך לכוח מניע משמעותי – תרתי משמע – בבנייה של רשת הכבישים של ארה"ב, דאז.

קייס SV280 בגרסת 175-Anniversary

קייס SV280 בגרסת 175-Anniversary

לציון 175 שנות קייס מציעה החברה גם גרסאות מיוחדות של מיני מעמיסים – ציוד המוצע באופן מסורתי בצבע הצהוב-כתום-קייס האופייני. מאחר ומדובר בציוד דו-שימושי, דהיינו: מתאים הן למגזר הציוד המכני ההנדסי והן למגזר החקלאות, ובמטרה להזכיר לכולם את השורשים החקלאיים של קייס, מציעה החברה 175 יחידות מיוחדות של המיני מעמיסים קייס SV280 וקייס SV340 בגרסאות 175th anniversary מיוחדות, עת תג גדול המציין את המיוחד בדגמים אלו – והצבועים כמובן ב'אדום-קייס'. בחברה לא פרטו כמה פריטים יוצעו מכל גרסה, אך הצהירו כי מדובר במכירה ללקוחות נבחרים בצפון אמריקה בלבד – קנדה וארה"ב. "אין כמו המיני מעמיסים לסמל את הקשר והקרבה בין הציוד החקלאי שלנו לבין הציוד המכני הנדסי מתוצרת קייס" מצוטט בהודעה לעיתונות מנהל השיווק העולמי של קייס, ג'ון דוטו. "אלו כלים שנועדו לעבוד קשה בשני המגזרים ועם השקת הגרסאות המיוחדות אנו מבקשים לתת גם ללקוחותינו חלק קטן מההיסטוריה הארוכה שלנו".
ניתן לשער שלקוחות שיצליחו לשמר את המיני מעמיסים המיוחדים במצבם המקורי הצליחו לשים ידם על כלי עבודה קשוח שעוד יהפוך לפריט אספנות מעניין.