פנד ואריו 1000 במדי צ'לנג'ר, לשוק האמריקאי

פנד ואריו 1000 במדי צ'לנג'ר, לשוק האמריקאי

מספר אתרי ועיתוני חקלאות מקצועית בבריטניה ובגרמניה מדווחים על דליפת מידע מעניין מקונצרן AGCO האמריקאי, בעליהם של (בין היתר) המותגים הנודעים מסי פרגוסון, ואלטרה, צ'לנג'ר ופנד. על פי אותו המידע, שאף מגובה בחלקו בתמונה שדלפה לרשת, עומד המותג פנד בפני עליית מדרגה נוספת בתוככי ההיררכיה של הקונצרן, ונדמה כי יצרנית הפרימיום הגרמנייה נמצאת בפני התרחבות משמעותית ובהחלט מעניינת.
אותם אתרי חדשות ועיתונות מקצועית טוענים כי הנם מסתמכים על מקורות מהימנים בתוך AGCO על פיהם עומד המותג צ'לנג'ר (Challenger) להיעלם משווקי אירופה, כאשר את מקומו יתפוס המותג פנד. זאת ועוד: מידע שלא אומת מגלה כי למעט בצפון אמריקה, בכל יתר השווקים בהם המותג צ'לנג'ר מוצע הוא יהפוך לפנד, וזה אומר שווקים משמעותיים עבור מותג זה כמו אפריקה, אוסטרליה, רוסיה ועוד. צ'לנג'ר פעילה באירופה בהצלחה ראויה לציון ב-15 השנים האחרונות, כאשר עיקר פעילותה הוא בתחום מרססי ה'סלף' הגדולים, דרך סדרת ה-RoGator, וטרקטורי העיבודים הכבדים הנעים על זחלים, דרך סדרות ה-MT700E וה-MT800E של צ'לנג'ר המצליחים מאוד בעיקר באיטליה ובאנגליה. פנד הוא מהמותגים המוכרים והידועים בתחום הטרקטורים, הקומביינים וציוד חקלאי אחר באירופה כיום, וב-AGCO הוחלט כאמור למנף ולהרחיבו עוד יותר, עם אופציה להמשך תוכניות הגדילה גם בעתיד, מעבר לגבולות היבשת הישנה.

תמונה שדלפה: אב טיפוס של צ'לנג'ר זחלי מהדור הבא, עם חלק קדמי שנלקח מהפנד ואריו 1000

תמונה שדלפה: אב טיפוס של צ'לנג'ר זחלי מהדור הבא, עם חלק קדמי שנלקח מהפנד ואריו 1000

אחד ה'אקדחים המעשנים' עליהם מתבססים חלק מחושפי המידע הוא אב-טיפוס מעניין של טרקטור צ'לנג'ר זחלי, אמנם צבוע ב'צהוב-צ'לנג'ר' ועם לוגו המותג בחזית, אך עם יחידה קדמית, הכוללת את בית המנוע, שלא ניתן לטעות בה: מדובר בפנד ואריו 1000 לכל דבר ועניין, בכלל זה הגיר הרציף הייחודי. פנד נחשב כיום כמרכז הטכנולוגי והפיתוח ב-AGCO והפנד ואריו 1000 נחשב לפסגת ההישגים בעת האחרונה של היצרנית, כאשר אך טבעי הוא שבקונצרן האם ירצו למנף את המוצר ככל הניתן. סדרת הצ'לנג'ר הבאה כבר תתבסס על הפנד ואריו 1000 ולמעשה תהיה במידה רבה גרסת זחלים שלו. בארה"ב, כפי שכבר חשפנו כאן, ישווקו הטרקטורים הגדולים של פנד תחת הצביעה, הלוגו והשם של צ'לנג'ר, וכך יימשך מן הסתם גם עם הדור הבא של דגמי הצ'לנג'ר הזחליים. באירופה, כאמור, יופסק שיווק המותג צ'לנג'ר החל מה-1 בינואר 2018, וכל הציוד של צ'לנג'ר ששווק עד כה באירופה, כפי שצוין מעלה, "יהפוך" לפנד – בצביעה, בשם, בלוגו וכפי שמסתבר – גם בטכנולוגיה שמתחת לפח.

מרסס 'סלף' RoGator. מהשנה הבאה ישווק באירופה ב'ירוק-פנד'

מרסס 'סלף' RoGator. מהשנה הבאה ישווק באירופה ב'ירוק-פנד'

אז מה המשמעויות? המהלך המתוכנן בהחלט יכול להוביל לסוג של מהפיכה בתחום המיכון החקלאי הכבד באירופה בעיקר, אך גם בשווקים נוספים בהם AGCO פעילה. המותג פנד נחשב כיום לאחד החזקים והמוערכים באירופה, וההתמחות ההולכת וגוברת שלו בתחום הכלים הכבדים עושה חיים קשים למתחרות, בראשם ג'ון דיר, קייס וניו הולנד. התבססות דגמי הצ'לנג'ר הבאים על טכנולוגיה של פנד הופכת אותם הלכה למעשה לדגמי פנד, והצביעה בירוק המאפיין והוספת הלוגו של המותג המוכר יכשירו את ההיצע באופן טבעי. החל משנת 2018 צפוי אם כן היצע פנד לגדול משמעותית באירופה, עם הוספת גרסאות זחליות להיצע – דגמי צ'לנג'ר כאמור – וליין של מרססי 'סלף' גדולים, שכולם יפשטו על שדות אירופה עטויים מדי פנד הירוקים. ככל הנראה יעורר דוכן פנד בתערוכת Agritechnica 2017 המתוכננת לסוף שנה זו עניין רב… אנו כמובן נמשיך לעדכן. המותג פנד מיוצג בארץ על ידי אגרו תמיר מכפר תבור.