קייס מאגנום 380 CVX גורר מזרעת Väderstad Tempo L 16
, ,

שיא עולם בזריעה ל-Väderstad

קייס מאגנום 380 CVT גורר מזרעת Väderstad Tempo L 16

קייס מאגנום 380 CVT גורר מזרעת Väderstad Tempo L 16

יצרנית המיכון החקלאי השבדית Väderstad קבעה שיא עולם בזריעת תירס; מזרעה מדגם Tempo L 16 ל-16 שורות כיסתה שטח של 5,025 דונם תוך 24 שעות, כולל הפסקות למילוי זרעים ותדלוק. הטרקטור הגורר היה קייס מאגנום 380 CVT (גיר רציף) שהצליח לנוע במהירות של עד 24 קמ"ש בעת הזריעה ושבירת השיא בוצעה שתי חלקות השייכות לחווה גדולה הממוקמת במערב הונגריה. יחד עם הזריעה פוזרו באותה הפעולה גם דשן וחומרי הדברה.

קייס מזרעה Väderstad Tempo L 16

קייס מזרעה Väderstad Tempo L 16

הזריעה בוצעה בין היתר בעזרת מערכות ניהוג אוטומטיות שטרקטור הגורר; מערכת הניהוג AccuGuide ומערכת הניווט מבוססת הלוויינים RTK+ המכסה את רוב אירופה – המוצעות על ידי קייס – מאפשרות רמות דיוק מרשימות ביותר, עם סטייה של עד 2.0 ס"מ לכל היותר במרווחים בין כל פס.
הבחירה בקייס מאגנום 380 עם הגיר הרציף נבעה, כפי שהסבירו אנשי Väderstad את בחירתם, בין היתר הודות ליכולות ההאצה הטובים של טרקטור זה, מה שמצמצם מאוד את איבודי הזמן בעת סיום שורה והסיבוב לקראת השורה הבאה. בנוסף נלקחו בחשבון צריכת הדלק הנמוכה והמשאבה ההידראולית רבת העוצמה, לטובת הפעלה יעילה וקלה של קומבינציית הזריעה.
איכות העבודה – מעקב אחד אחידות, עומק ומרווחי הזריעה – נבחנה בשעת קביעת השיא על ידי צוות מאוניברסיטת סנט איסטוואן בגודולו (Gödöllő) שבהונגריה.

מזרעה Väderstad Tempo L 16

מזרעה Väderstad Tempo L 16

חלקכם לבטח שואלים את השאלה הכמעט מתבקשת: למה זה טוב? מה בין שבירת שיא בזריעה, שבוצע בתנאי מעבדה מפוקחים, עם מטרה עליונה של זריעת שטח כמה שיותר גדול תוך פרק זמן הקצר שניתן, לבין החיים אמיתיים בשדה – האמיתי? ובכן, זה בהחלט יכול להיות טוב, ובהחלט מובן מדוע מעת לעת אנו קוראים על שיא כזה או אחר – בעיקר בתחום הזריעה ועיבודי הקרקע – הנשבר ומפורסם ברבים; אנזו פרארי, יצרן הרכב האגדי צוטט פעם אומר כי "מכונית המנצחת מירוץ ביום ראשון, תימכר היטב ביום שני". ובהתאמה לתחום החקלאי – כל שבירת שיא או הישג מיוחד של מיכון או ציוד חקלאי כזה או אחר דומה לניצחון במירוץ, מה שלא מזיק לתדמית, ליחסי הציבור ולשם הטוב של המוצר. הרי מי לא ירצה "מזרעה ששברה שיא עולם" או את "המחרשה היעילה ביותר" גם אצלו במשק?
דבר נוסף – אף הוא מזכיר את עולם מרוצי המכוניות – הוא הניסיון. יש לזכור שלא סתם נאמר ש"מירוצים משביחים את הגזע", וכמו במירוצים כך גם בעת קביעת שיאים שונים נמתחים ביצועי הכלי/מכונה עד לקצה, נבחנים בתנאי קיצון ונבדקים לרוחב ולעומק. לא יהיה זה תלוש להעריך כי ב-Väderstad יפיקו לקחים, יסיקו מסקנות, יראו מה והיכן ניתן עוד לשפר, ובסופו של תהליך יישמו זאת על המוצר הבא שלהם. וכך כולם מרוויחים…
יבואנית Väderstad לארץ היא חברת אגרו תמיר; יבואנית הטרקטורים של קייס לארץ היא חברת נ. פלדמן

מזרעה Väderstad Tempo L 16

מזרעה Väderstad Tempo L 16