טרקטור דויץ פאהר
, ,

דויץ-פאהר וקוורנלנד – כבר לא


קבוצת SDF האיטלקייה, החברה האם של המותגים סאמה, דויץ-פאהר, למבורגיני ועוד, יחד עם קברנלנד הנורבגית, יצרנית מוכרת בתחום המיכון החקלאי הודיעו במשותף על הפסקת ההתקשרות ביניהן. קברנלנד ייצרה במשך שנים ציוד לאיסוף וייצור מזון לבע"ח – מגובים, מכבשים, עגלות ירק קצוץ, מקצרות ועוד – עבור דויץ-פאהר, בצבעים ותחת שמות דגם של דויץ-פאהר. עבור SDF היה זה פתרון מצויין, שכן כך נחסכו המשאבים הרבים שהיו נדרשים לפתח, לבחון ולייצר ציוד שכזה, וקוורנלנד נחשבה (ועדיין נחשבת) כמובילה בתחום. עבור קוורנלנד ברור גם כן היתרון שבהסכם שכזה, שכן מדובר בכמויות ייצור מכובדות וברכש בטוח. אז למה ההודעה על סיום השת"פ?
קוורנלנד כבר אינה חברה עצמאית; קובוטה רכשה את קוורנלנד באמצע 2012, כחלק ממהלך התרחבות וצמיחה מתוכנן שכלל בין היתר גם את רכישת Great Plains האמריקאית באמצע השנה שעברה; בקובוטה שואפים להציע מגוון רחב מתמיד של ציוד ומיכון חקלאי במערב, וכהשלמה להיצע הטרקטורים ההולך וגדל (גם תרתי משמע…) מעוניינים בקובוטה להציע את כל הציוד הנדרש תחת קורת גג אחת. כיום קוורנלנד מייצרת ציוד תחת שמה או בכתום – תחת שם המותג קובוטה, עבור רשת סוכני קובוטה ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב, שם השם קוורנלנד מוכר פחות. מאחר ועבור קובוטה מדובר בניגוד עניינים ההחלטה להפסיק ולייצר עבור SDF נשמעת הגיונית בהחלט. הפסקת כל שת"פ בין החברות ייכנס לתוקף החל ב-1 בספטמבר שנה זו, כאשר עד אז

בצעד חריג למדי הודגש בהודעה לעיתונות כי הפרידה נעשתה "ברוח טובה, ללא כל משקעים ולאחר שנים ארוכות של עבודה משותפת פורייה עבור שני הצדדים". שתי החברות הודו האחת לשנייה על האמון ההדדי והעבודה הארוכה המשותפת והמוצלחת ביניהן, ו"מאמצים רבים הושקעו במהלך הפסקת השת"פ במטרה שיעברו חלק וקל ככל הניתן – בעיקר לטובת הלקוחות". דויץ-פאהר תמשיך להעניק שירות וחלפים עבור לקוחותיה שרכשו כלי שיוצר על ידי קוורנלנד, כחלק מהסכם ההיפרדות בין שתי החברות.