מעמיס טלסקופי JCB Loadall 525-60 Agri Plus PoultryMaster
מעמיס טלסקופי JCB Loadall 525-60 Agri Plus PoultryMaster

מעמיס טלסקופי JCB Loadall 525-60 Agri Plus PoultryMaster

ג'י.סי.בי הבריטית מרחיבה את היצע המעמיסים הטלסקופיים החקלאיים מתוצרתה עם דגם חדש, ששמו הארוך חושף את ייעודו: JCB Loadall 525-60 Agri Plus PoultryMaster; מדובר כמובן בכלי חקלאי (Agri Plus) כאשר המילה Poultry (עופות) מסבירה את הייעוד הספציפי בתחומי החקלאות השונים, ואולי תתפלאו – אך זהו הכלי השני המוצע בתת הסדרה PoultryMaster ועל-פי אנשי ג'י.סי.בי הצלחת השקת כלים ייעודיים למגזרים ייעודיים בחקלאות הובילה להרחבת ההיצע גם בתחום נישתי זה.
לג'י.סי.בי 525-60 Agri Plus PoultryMaster מנוע Kohler עדכני המציע 74 כ"ס והעומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר כיום. ההינע הוא הידרוסטטי דו-שלבי.
כפי שכל לולן יודע מהווה סביבת העבודה של לולים סביבה "עויינת" למיכון חקלאי, או לכל הפחות – סביבה הדורשת תכונות ומפרט ייחודיים; ראשית קיימת בעיית הגובה, כאשר לרוב מדובר במבנים נמוכים יחסית – לבטח לולים וותיקים יותר כמו רבים מהלולים באירופה – הדורשים גובה מקסימלי מותר מהציוד הפועל בתוכם. יחד עם זאת, הגודל ההולך וצומח של הלולים כיום מעלה את היקפי העבודה וכפועל יוצא – את הדרישות ממיכון החקלאי, בעיקר בכל הקשור לתפוקה, הספק ומהירות עבודה.
יש לזכור גם את כמות האבק העקשן הכולל בלולי עופות גם נוצות, המהווה אלמנט מפריע ומזיק למערכות סינון האוויר, והדורש מסננים מיוחדים ה'יודעים' לנקות את עצמם לעיתים תכופות. הסינון המיוחד נדרש לא רק עבור המנוע, אלא גם עבור תא המפעיל והוא מוצע בשני שלבים: סינון מקדים, ראשוני – לחומר גס יותר, וסינון משני עדין יותר.

מעמיס טלסקופי JCB Loadall 525-60 Agri Plus PoultryMaster

מעמיס טלסקופי JCB Loadall 525-60 Agri Plus PoultryMaster

המעמיס הטלסקופי החדש של ג'י.סי.בי תוכנן אומנם בראש ובראשונה כאשר לולי עופות עמדו אל מול עיני המתכננים, אך בפועל מדובר במעמיס המותאם בראש ובראשונה לעבודה במגזר החקלאי, בפרט לעבודה הדורשת יכולות וביצועים ראויים בתנאי גובה ומרווח מוגבלים. תנאים כאלו מאפיינים לולים אך לא פחות מכך נמצאים גם ברפתות – בעיקר ישנות יותר, דירים, בתי צמיחה ומשתלות ועוד. הממדים הקומפקטיים – רוחב של פחות מ-1.9 מ' וגובה תא מפעיל בן 1.97 מ' בלבד – מבטיחים יכולות תמרון ותנועה בלולים כמו גם בכל אתר מוגבל בגובה וברוחב. למרות הממדים הקומפקטיים יחסית מוצע כושר הרמה מרבי מרשים של 2.5 טון ויכולת הרמה של 1.7 טון בגובה מרבי, העומד כאן על 6 מטרים. במפתח אופקי מירבי (3.0 מטרים) מסוגל המעמיס הטלסקופי החדש להניף עד 800 ק"ג.
כמובן שכמעמיס טלסקופי כפול היגוי והנעה מדובר בכלי עבודה קשוח המותאם גם למשימות בשדה, גם בתנאי שטח קשים, דוגמת העמסת חציר/קש, גרירה נגררים ואף הפעלת ציוד חקלאי נגרר כטרקטור חקלאי לכל דבר. התאורה בדגם זה היא בטכנולוגיית ה-LED רבת העוצמה אך החסכונית בצריכת האנרגייה ובפליטת החום שלה, והיא בצבע "כחול הידידותי לעופות", כפי שמסבירים אנשי JCB. האבזור הסטנדרטי כולל בין היתר מראות מתחממות בעת הצורך, מנגנון היפוך כיוון סיבוב מניפות המצנן, בקרת עומס למניעת מטען יתר, בקרת ציפה למזעור רעידות וטלטולי מטען בעת נסיעה, מערכת טלמטיקה LiveLink של ג'י.סי.בי ועוד. בין האופציות המוצעות לדגם זה נמנה כפות גדולות במיוחד ומזלגות ארוכים מהמקובל, במטרה להציע את מיטב הפוטנציאל במשימות כמו הרמת חציר או קש, מזון לעופות, ניקוי וכיו"ב. JCB מיובא לארץ על ידי חברת קומסקו