קאן-אם טרקסטר
קאן-אם טרקסטר

קאן-אם טרקסטר

לפני מספר חודשים ספרנו לכם על תשובתה של קאן-אם הקנדית לקוואסאקי מיול, עם השקת הקאן-אם דיפנדר העדכני והכוונה לייבאו לארץ.
קאן-אם דיפנדר הוצג לראשונה במהלך 2015 ונדרש זמן מה, אך לבסוף הצליחה היבואנית – חברת עופר אבניר – להציע את הדיפנדר גם אצלנו, ובמחיר התחרותי בו הוא מתהדר בחו"ל, כחלק ממלחמתו בסגמנט. או.קי, השם שונה, אבל מדובר באותו הרכב…

קאן-אם טרקסטר

קאן-אם טרקסטר

זה עתה מודיעה חברת עופר אבניר על תחילת שיווקו של קאן-אם טרקסטר (Traxter) בארץ, ולמבולבלים, כמונו, נסביר כי מדובר למעשה בקאן-אם דיפנדר לכל דבר ועניין, אך בשם בו הוא משווק מחוץ לצפון אמריקה, בין היתר באירופה ואצלנו. השם Traxter, אגב, אינו מקרי או חדש אצל קאן-אם; לטרקטורון הראשון שקאן-אם שיווקה קראו בשם זה. הוא הושק ב-2000 והציע לראשונה בטרקטורון ארגז מטען מאחור.
נתחיל בשורה התחתונה: המחיר. עם תג מחיר המתחיל בכ-77,000 שקלים – כולל מע"מ – מדובר בפער שנשמע הגיוני ביחס לקוואסאקי מיול Pro DX הנחשב מתחרהו הישיר, שמחירו מתחיל בקצת יותר מ-78,400 שקלים (כולל מע"מ), אך זה האחרון מונע באמצעות מנוע דיזל עם כ-24 כ"ס, בעוד שלקאן אם טרקסטר מנוע בנזין עם 50 כ"ס בגרסתו הבסיסית; הגרסה החזקה מציעה 72 כ"ס חסרי תחרות בקטגוריה ומחירה יעמוד על כ-85,000 שקלים (כולל מע"מ). הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות גיר רציף, עם אפשרות לנתק ולחבר את הגלגלים הקדמיים על פי הצורך. מתלים עם מהלך ארוך, צמיגי 27", על חישוקי 14", יחס העברה נמוך לבחירה ואופציה לנעול את הדיפרנציאלים (האחורי מלא מכאני והקדמי מוגבל החלקה אוטומטי) מיועדים כולם להציע כושר עבירות יעיל גם בשטח קשה לתנועה.

קאן-אם טרקסטר

קאן-אם טרקסטר

אבניר מייעדים את הטרקסטר החדש לשוק העבודה, קרי: לנדרשים לעבוד עם ה-UTV שלהם לפני הפנאי, אך באמצעות הדיפנדר, סליחה – הטרקסטר, לא ישולם על כך מחיר כבד מדי בסעיף הכיף והפאן. הטרקסטר מסוגל לגרור 908 ק"ג ולהעמיס על הארגז 454 ק"ג. היבואנית מכוונת את הטרקסטר – המוגדר כ'טרקטור משא', המורשה לנוע גם על כביש ציבורי – למגזרי החקלאות, התעשייה, רשויות מוניציפליות, נמלי ים ואוויר וגופים מוסדיים שונים. הטרקסטר מבטיח עלויות תחזוקה נמוכות הודות לצריכת דלק נמוכה ומרווחי טיפולים של 200 שע"מ או 3,000 ק"מ.