ניו הולנד T5
ניו הולנד T5 Tier 4A

ניו הולנד T5 Tier 4A

ניו הולנד משיקה סדרת טרקטורים בסיסיים ורב תכליתיים חדשה בשם T5 המצוידת במנועי FPT העומדים בתקני Tier 4A. מדובר בסדרה וותיקה שכללה עד כה 3 גרסאות בלבד, הזוכה עתה לעדכונים, שיפורים והרחבת ההיצע כמו גם תפקיד חדש בפורטפוליו של ניו הולנד: החלפת סדרה T4 שייצורה יופסק. בניו הולנד מגדירים מעתה סדרה זו כ"לב סדרות הביניים" המוצעות על ידה.
קשה לעקוב או להבין את ההיררכייה הפנימית אצל ניו הולנד בכל הקשור לסדרות הטרקטורים שלה, בפרט כאשר השם T5 מוכר מזה שנים בהיצע היצרנית, ועל אחת כמה וכמה כאשר יש 2 סדרות בשם זה המשווקות כיום כחדשות באירופה, 2 סדרות באותו השם בארה"ב, 2 סדרות TD5 שונות ועיצוב חיצוני שונה בין הסדרות השונות – האחד נותר שומר על קווי העיצוב הוותיק יותר של ניו הולנד והשני מתאפיין בקווי העיצוב העדכניים של היצרנית. סדרה T5 החדשה מתמקמת אצל ניו הולנד במשבצת הטרקטורים הקומפקטיים-בינוניים התחרותיים במחיר הרכישה והתחזוקה שלהם, והשימוש בעיצוב ובמכלולים הוותיקים יותר נועד בראש ובראשונה לאפשר מחיר תחרותי.

ניו הולנד T5 Tier 4A

ניו הולנד T5 Tier 4A

אז למען הסדר הטוב: סדרה T5 (Tier 4A) החדשה מחליפה בהיצע את סדרה T4 (Tier 4A) וכמוה מדובר בטרקטורים רב תכליתיים המיועדים לשרת במשקים מעורבים קטנים ובינוניים במגוון משימות רחב, החל בעבודות בשדה ועד לעבודה עם כף קדמית. הטרקטורים בסדרה זו שוקלים כ-3.7 טון בקירוב, תלוי באבזור. בסיס הגלגלים הוא באורך 228.5 ס"מ. העיצוב הוא העיצוב הוותיק והמיושן יותר של ניו הולנד, והטרקטורים החדשים מסדרה T5 גדולים במעט ומאסיביים יותר מדגמי סדרה T4 היוצאת; סדרה T4 (Tier 4A) אפשרה משקל כולל של הטרקטור של עד 6.0 טון בעוד שסדרה T5 (Tier 4A) מאפשרת משקל כולל של 7.4 טון.

ניו הולנד T5 Tier 4A

ניו הולנד T5 Tier 4A

היצע סדרה T5 (Tier 4A) החדשה כולל עתה 5 גרסאות בטווחי הספק שבין 75 עד 114 כ"ס. בכל הגרסאות משרת מנוע FPT (פיאט) בנפח 3.4 ליטר העומד – כפי ששם הסדרה יותר ממרמז – בתקני Tier 4A, והמוצע ברמות הספק שונות. בכל המנועים מתקבל ההספק המרבי בטווח העבודה שבין 1,900 ל-2,300 סל"ד. היצע תיבות ההילוכים כולל 12×12 Synchro Shuttle כאבזור בסיסי, תיבות Powershuttle ו- Split-Command ותיבת 24×24 Dual Command המשלבת בין שני יחסי העברה בסיסיים ופונקציית Powershuttle. לנדרשים לעבוד במהירויות נמוכות במיוחד, דוגמת מגדלי ירקות, מוצעות תיבות עם הילוכי זחילה בתצורות 20×20 Synchro Shuttle, 20×20 Hydraulic Powershuttle ו-40×40 Dual Command.

ניו הולנד T5 Tier 4A

ניו הולנד T5 Tier 4A

כטרקטורים רב תכליתיים מוצעים גם דגמי סדרה T5 (Tier 4A) החדשה עם הכנה למעמיס קדמי כאשר מתוך ההיצע של ניו הולנד מוצעים שני מעמיסים מתאימים: 500TL ו-700TL. כושר ההרמה המרבי בכף עומד על 1,670 ק"ג. כאופציה מוצעת בסדרה החדשה יציאת כוח קדמית (PTO) במטרה להרחיב את פוטנציאל השימוש של טרקטורים אלו עוד יותר.
הטרקטורים החדשים מסדרה T5 (Tier 4A) החדשה מוצעים עם הינע אחורי בלבד או עם הינע כפול, עם קבינה סגורה או תא מפעיל פתוח ועם אופציה לקבל את מערכת ההיגוי הייחודית של ניו הולנד – SuperSteer – המאפשרת זווית צידוד של עד 76 מעלות עבור הגלגלים הקדמיים, לנדרשים לעבוד בתנאי דוחק וקושי בתמרון. יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת נ. פלדמן ובנו

ניו הולנד T5 Tier 4A

ניו הולנד T5 Tier 4A