מק'קורמיק X7.690
, ,

גרסת קצה למק'קורמיק X7

מק'קורמיק X7.690

מק'קורמיק X7.690

מק'ורמיק (McCormick) האיטלקייה, חברה-אחות ללנדיני וחלק מקבוצת Argo משיקה גרסת-על חדשה לטרקטורים מסדרה X7 שלה.
סדרה זו נחלקת לשתי תתי-סדרות – X7.4 עם מנועי 4 צילינדרים בנפח 4.5 ליטר ו-X7.6 עם מנועי 6 צילינדרים בנפח 6.7 ליטר. בדגמי ה-X7.4 מדובר בטווחי הספק של 143-166 כ"ס ובדגמי ה-X7.6 טווח ההספק עמד עד כה על 160-188 כ"ס. כל המנועים מגיעים מ-FPT, חטיבת המנועים התעשייתיים של פיאט, וכולם עומדים בתקני Tier 4 Final.

מק'קורמיק X7.690

מק'קורמיק X7.690

אל ארבעת גרסאות תת-הסדרה החזקה יותר, X7.6 כאמור, מצטרפת עתה גרסת על חדשה – מק'קורמיק X7.690 עם מנוע ה-6.7 ליטר המוכר של FPT אך המכוייל כאן לספק עד 226 כ"ס. בניגוד ליתר גרסאות הסדרה תוצע גרסת העל עם תיבת הילוכים Semi Powershift בלבד, ללא אופציה לקבל גיר רציף (VT Drive).
תיבת ההילוכים דנן היא חדשה עבור גרסה זו, ופותחה במיוחד עבורה על בסיס אותה התיבה המוצעת ביתר הגרסאות. התיבה – מתוצרת ZF – כוללת בגרסת ה-X7.690 החדשה חמישה טווחי עבודה הנשלטים אלקטרו הידראולית באמצעות פקדים רובוטיים ושישה שלבי פאוורשיפט המפוקחים אלקטרונית. בפועל המשמעות היא שברגע שנקבע סל"ד המנוע (מהירות עבודתו) על ידי המפעיל, "יודעת" התיבה המשוכללת לברור אוטומטית את השלב וההילוך המתאים ביותר למשימה באותו הרגע, בהתבסס על נתוני מומנט, מהירות תנועה בפועל, כוח ההתנגדות והכוח הנדרש להפעיל ציוד הידראולי, במידה ומותקן. עוד כלול במערכת העברת הכוח החדשה מנגנון המכונה Stop & Action והוא מפעיל מצמד ברגע שהמפעיל לוחץ על דוושת הבלם, ומחבר בחזרה את העברת הכוח עם שחרור האחיזה באופן חלק וללא טלטלות, כפי שמבטיחים במק'קורמיק. בחברה מדגישים מנגנון זה בעיקר בהקשר לתחילת נסיעה, עם הבטחה כאמור לחלקות חסרת תחרות.
יחד עם חשיפת גרסת העל החדשה מבצעים במק'קורמיק רענון וליטוש קלים של כל גרסאות הסדרה לשנת 2017. בתוך אלו כלולים עדכונים קלים בקבינה – מבחוץ ומבפנים, אבזור סטנדרטי נוסף, בעיקר בתחום המחשוב – תוכנת ניהול מנוע חדשה, מסך מגע גדול ונעים יותר לתפעול, הכנה למצלמת רוורס/מבט לאחור, הכנה למערכות שליטה ובקרה מרחוק ועוד. מק'קורמיק מיובא לארץ על ידי חברת דוד צ'פניק ובנו.

מק'קורמיק X7.690

מק'קורמיק X7.690