GEHL R105

מיני מעמיסים חדשים מ-Gehl ו-Mustang

Mustang 4200V

Mustang 4200V

גהל (Gehl) ומוסטנג (Mustang) משיקות במקביל מיני מעמיס (יעה אופני זעיר) גדול וחזק עם מנגנון זרועות וורטיקלי (Vertical Lift) ודגם קומפקטי וזריז לעבודות בתנאי צפיפות והיעדר מקום לתמרון. שתי החברות מציעות למעשה דגמים זהים, אך מאחר ושתיהן שייכות אל אותה חברה-אם (מאניטו) יש הבדלים בין המותגים בשם ובצביעה. כל היתר – זהה.

שירות חינם: איזה מיני מעמיס מתאים לכם? לחצו לכל הדגמים הנמכרים בארץ, עם אפשרות להשוואה ופנייה ליבואן!

שירות חינם: איזה מיני מעמיס מתאים לכם? לחצו לכל הדגמים הנמכרים בארץ, עם אפשרות להשוואה ופנייה ליבואן!

גהל V420 ואחיו התאום מוסטנג 4200V הם המיני מעמיסים החזקים ביותר אי פעם בהיצע היצרניות, והם מיועדים מן הסתם לעבודות הדורשות כוח רב, יכולת הרמה והעמסה גבוהה ועמידות גם בתנאי מחיה קשים ומתישים. רוחב הכלים החדשים עומד על 202 ס"מ והגובה הכולל עד לקצה תא המפעיל הוא 208 ס"מ. יכולת ההרמה מרשימה בהחלט, ועמדת על יותר מ-1.9 טון.
שני המיני מעמיסים מונעים באמצעות מנוע דויץ עדכני המציע 120 כ"ס, המחליף מנועי קאמינס שהציעו 99 כ"ס בדגמים המוחלפים. אלו הם הגהל V400 והמוסטנג 4000V שהיו עד כה החזקים בהיצע צמד היצרניות.
שני המיני מעמיסים החדשים מצויידים במשאבה הידראולית חזקה המספקת 154.4 ליטר/דקה ומתיימרת להיות החזקה בקטגוריה. כוח הפריצה בכף גבוה ב-3% ביחס לדגמים הקודמים, ועומד אצל שני הכלים התאומים על 3,863 ק"ג.
המשאבה החזקה במיוחד לא רק נועדה לאפשר הרמת והורדת זרועות מהירה או משקל כבד. הספיקה הגבוהה מיועדת גם להפעלת מגוון ציוד הידראולי בקצה הזרועות, דוגמת מקדחים, מטאטאים, פטישים, חבקים וכיו"ב.
גם הקבינה עברה רענון מקיף בכלים החדשים, עם הבטחה להציע סביבת עבודה נעימה, בטוחה ונוחה יותר, בין היתר הודות למסך מגע גדול ומתקדם. עוד חדשה היא אופציה לבחירה בין כמה שיטות הפעלה ושליטה בכלים – ג'וי-סטיק, שילוב רגליים/ידיים או תפעול בעזרת הידיים וידיות בלבד. גם נושא התחזוקה השוטפת שופר עם הבטחה לגישה נוחה יותר למכלולים הרלוונטיים, לצורך בדיקות וטיפולים. שני הדגמים מוצעים עם הכנה למצלמת רוורס (המהווה, לכשעצמה, אופציה בתשלום).
שתי היצרניות פונות עם הכלים החדשים כמובן גם לשוק החקלאי, לנדרשים למיני מעמיס חזק מאוד, היכול בנסיבות שונות אף להוות חלופה למעמיס אופני פרקי קומפקטי ('שופל'). הייצור והשיווק של הגהל V420 והמוסטנג 4200V יחל במהלך הרבעון השלישי של השנה.

GEHL R105

GEHL R105

בנוסף לדגמים הגדולים החדשים שהושקו, הוצגו גם יעים אופניים קומפקטיים חדשים, המחליפים דגמים וותיקים שייצורם יופסק; Mustang 1050R החדש מחליף את המוסטנג 2026 ו-Gehl R105 מחליף בהיצע את ה-Gehl 3640E.
בדומה לדגמים אותם הם מחליפים, כך מיועדים גם כלים קומפקטיים חדשים אלו לעבוד בתנאי צפיפות וקושי בתמרון, בכלל זה במעברים צרים ונמוכים ויחד עם זאת להציע יכולות הרמה מרשימות; צמד המיני מעמיסים החדש מתיימרים להרים עד 477 ק"ג בכף, כאשר הוספת משקולות מאחור מעלה נתון זה לכדי 533 ק"ג. רוחב הכלים החדשים עומד על 123 ס"מ והגובה הוא 179 ס"מ – הנמוך בקטגוריה, לדברי היצרניות.
כלים אלו מיועדים כקודמיה לבצע מגוון משימות בתחומי החקלאות השונים, במשתלות ובכל עבודה המאפיינת מיני מעמיס – אך בתנאים עם מגבלות מקום וקושי לתמרון.
בגהל ובמוסטנג מדגישים כי דגמים חדשים אלו מצוידים בשלדה חדשה – חזקה וקשיחה מקודמתה ומערכת זרועות הרמה מחוזקות אף הן, במטרה להציע יכולות, עמידות ואמינות גבוהות בהשוואה לכלים אותם הם מחליפים.
המשקל העצמי אצל שני הכלים האחים-התאומים הוא 1,816 ק"ג, מה שמקל על ההובלה.
כבדגמים היוצאים משרת גם בכלים החדשים מנוע יאנמר המציע כמעט 35 כ"ס, אך כאן הוא עומד בתקני Tier 4 עם הבטחה לירידה בצריכת הדלק. המותג Gehl מיובא לארץ על ידי חברת נ. פלדמן. המותג מוסטאנג מיובא לארץ על ידי חברת דיזל הנדסה.