ואלטרה סדרה A החדשה
, ,

ואלטרה: מעמד ביניים חדש (וידאו)

ואלטרה סדרה A החדשה

ואלטרה סדרה A החדשה

ואלטרה הפינית משיקה את סדרה A החדשה; החברה האחות לפנד, מסי פרגוסון ועוד, השייכת לקונצרן AGCO האמריקאי, מנצלת את הבמה שניתנה לה במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה SIMA בצרפת על מנת להראות קבל עם ועדה את הדור הרביעי של סדרת הטרקטורים הרב תכליתיים הבינוניים בהספקם, כאשר הלכה למעשה מדובר בכלים חדשים מבחוץ ומבפנים. עם השקת סדרה A החדשה משלימה ואלטרה את הריענון המקיף של כל שדרת דגמיה, בכלל זה הסדרות T, S ו-N שכולן – מעבר לקרביים ומערכות מכאניות, חשמליות וממוחשבות חדשות – קיבלו את העיצוב החדש המאפיין. סדרה A בדור החדש שלה, כפי שקל לראות, זוכה לפני הכל בעיצוב חיצוני חדש לגמרי, עדכני ומעודכן בהרבה בהשוואה לעיצוב סדרה A הוותיקה. זו האחרונה, אגב, תמשיך להימכר במקביל לסדרה A החדשה.

ואלטרה סדרה A החדשה

ואלטרה סדרה A החדשה

בניגוד לסדרה A הוותיקה, שכללה 5 דגמים כאשר 2 מהם הם טרקטורים סטנדרטיים רב תכליתיים, ושלושה דגמים קומפקטיים המיועדים למטעים ולכרמים, בסדרה A החדשה נעדרים דגמים למטעים וכרמים כאשר במקביל ההיצע עלה לכדי 7 גרסאות. מנועים חדשים מעלים את ההספקים וכעת סדרה A מתפרשת על טווח ההספק שבין 75 ל-130 כ"ס, בהשוואה לטווח ההספק שבין 50-103 כ"ס שאפיין את סדרה A הוותיקה.

ואלטרה סדרה A החדשה

ואלטרה סדרה A החדשה

היצע המנועים כולל שתי אופציות, שתיהן ממותגות כ-AGCO Power (במקור SISU הפינית, השייכת אף היא לקונצרן AGCO): 3 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר או 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר. כל המנועים כוללים בין היתר מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה ומסילה משותפת. כמו כן מוצעים 3 אורכי בסיס גלגלים שונים, בהתאם לגרסה.

הגרסאות החדשות הן כדלקמן:
ואלטרה A74: מנוע 3 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, 75 כ"ס, בסיס גלגלים 225 ס"מ
ואלטרה A84: מנוע 3 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, 85 כ"ס, בסיס גלגלים 225 ס"מ
ואלטרה A94: מנוע 3 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, 95 כ"ס, בסיס גלגלים 225 ס"מ
ואלטרה A104: מנוע 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר, 105 כ"ס, בסיס גלגלים 243 ס"מ
ואלטרה A114: מנוע 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר, 110 כ"ס, בסיס גלגלים 243 ס"מ
ואלטרה A124: מנוע 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר, 120 כ"ס, בסיס גלגלים 250 ס"מ
ואלטרה A134: מנוע 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר, 130 כ"ס, בסיס גלגלים 250 ס"מ

ואלטרה סדרה A החדשה

ואלטרה סדרה A החדשה

מנגנון העברת הכוח אל הגלגלים כולל שילוב בין תיבה ידנית/מכאנית למערכת שינוי כיוון מהיר והיא כוללת חלוקת 12 ההילוכים לפנים ו-12 ההילוכים לאחור בשתי קבוצות בלבד, לטובת קלות ונוחות בתפעול. כאופציה מוצעים הילוכי זחילה המאפשרים מהירות נסיעה של 90 מ'/שעה בלבד ב-1,400 סל"ד. עוד כולל מנגנון העברת הכוח פונקציה המכונה AutoTraction המאפשרת האטה, עצירה והמשך נסיעה באמצעות לחיצה על דוושת הבלם בלבד ו-HiShift המאפשרת שליטה בבחירת ושילוב ההילוך המתאים באמצעות כפתור הממוקם על ה'ג'וי-סטיק'.
מערכת ההרמה בזרועות האחוריות והקדמיות דומה מעתה לזו המותקנת בסדרות הגדולות יותר של ואלטרה, ומכונה AutoControl. יכולת ההרמה מגיעה לכדי 5.2 טון והיא מציעה מהירות עבודה גבוהה משמעותית ממה שאפשרה המערכת בסדרה זו עד כה. למשאבה המרכזית ספיקה מרבית של 98 ליטר/דקה.

ואלטרה סדרה A החדשה

ואלטרה סדרה A החדשה

תא המפעיל חדש אף הוא בסדרה A העדכנית, והוא מבטיח שיפור משמעותי מכל היבט: הוא מרווח יותר, ארגונומי וידידותי יתר למפעיל, מציע שדה ראייה טוב יותר ורמות בידוד – הן בפני רעשים והן בפני ויברציות – יעיל יותר.
סדרה A החדשה של ואלטרה תיוצר במקביל החל מהקיץ הקרוב (יולי 2017) הן בפינלנד והן בברזיל – עבור השוק הדרום אמריקאי. יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.