ואלטרה S394
, ,

ואלטרה S394 – ספינת הדגל

ואלטרה S394

ואלטרה S394

ואלטרה הפינית חושפת במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה SIMA, הנערכת בפריז בימים אלו, ספינת דגל חדשה. מדובר במצטרף האחרון לסדרת הטרקטורים S, כאשר כיום מדובר כבר בדור הרביעי של סדרת הטרקטורים הבינוניים-כבדים מבית ואלטרה.
הטרקטור החדש – ואלטרה S394 – מתהדר בהספק מרבי של 405 כ"ס ומומנט מרבי של 163 קג"מ, והופך בכך לא רק לחזק בהיצע ואלטרה כיום, אלא לטרקטור החזק אי פעם שיוצר על ידי היצרנית, השייכת כיום לקונצרן AGCO האמריקאי. עד כה היה הואלטרה S374 הטרקטור החזק בהיצע, עם מנוע SISU-Power בנפח 8.4 ליטר, 370 כ"ס סטנדרטיים והספק מרבי ב'פיק' שהגיע לכדי 400 כ"ס בעת הצורך. כמו ה-S374 – ויתר דגמי סדרה S של ואלטרה – כך מצוייד גם הואלטרה S394 באותו מנוע 8.4 ליטר, אך כאן מדובר בהספק סטנדרטי של 400 כ"ס עם 'פיק' המגיע לכדי 405 כ"ס.

ואלטרה S394

ואלטרה S394

אם נתונים אלו מוכרים לכם, זה לא בכדי; רק אתמול סיפרנו לכם על ספינת הדגל החדשה של מסי פרגוסון, המצוידת אף היא באותו המנוע. מסי פרגוסון ו-ואלטרה הן יצרניות-אחיות השייכות שתיהן לקונצרן AGCO ולפיכך חולקות ביניהן מכלולים רבים, בין היתר המנועים.
יחד עם השקת הטרקטור החדש מושקת לראשונה גם הקבינה המעודכנת והמשופרת המיועדת לסדרה S, העורכת ב-S394 את הופעת הבכורה שלה. הקבינה החדשה יושבת על תושבות פניאומטיים וכוללת חידושים ועדכונים בכל היבט; יחידת המושב, ההגה, עיצוב הפנים, הדוושות, הידיות וכיו"ב הנם כולם חדשים. החשובה מכל היא יחידת הקונסולה הימנית המכונה SmartTouch, המתיימרת "לקחת את נוחות המפעיל צעד אחד לפנים", כפי שמתגאים בה אצל ואלטרה.

Valtra SmartTouch

Valtra SmartTouch

מדובר ביחידה חדשה לגמרי בה הושקע רבות בכל הקשור להנדסת אנוש, ארגונומיות וקלות בתפעול. יחידה זו כוללת מסך מגע אינטואיטיבי, ריכוז כל אמצעי התפעול, ג'וי-סטיק אינטגראלי, מסעד לזרוע ועוד. בואלטרה מציינים כי סך השינויים והשיפורים שבוצעו בקבינה של ה-S394 (וכאמור – מעתה גם ביתר דגמי הסדרה) הופכים טרקטור זה לנוח, מאובזר ונעים באופן משמעותי ביחס לדגמי סדרה S עד כה, עם פנייה הן למפעילים שהם גם בעלי הטרקטור, והן לקבלנים בהם הטרקטור עובר לעיתים ממפעיל למפעיל.

ואלטרה S394

ואלטרה S394

כבכל דגמי סדרה S של ואלטרה כך מצוייד גם ה-S394 בגיר רציף המכונה כאן AVT. לגיר זה מספר מצבי עבודה, בהתאם לאופי השימוש ולהספק הנדרש לעבור את הקרקע, במטרה לייעל את העבודה ולצמצם עלויות.
מואלטרה נמסר כי ה-S394 יימסר ללקוחות ראשונים בספטמבר שנה זו. יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.