מדשנת Kuhn Axent 100.1
,

למדשנים ברינה…

מדשנת Kuhn Axent 100.1

מדשנת Kuhn Axent 100.1

קוהן הצרפתייה (Kuhn) החלה לשווק את המדשנת הנגררת Axent 100.1 הפונה לחקלאים ולקבלנים המעבדים שטחים גדולים, בעיקר בתחום משקי החי וגידולי השדה בהיקפים גדולים. ל-Axent 100.1 החדשה שתי יחידות פיזור אחוריות, הכוללות כל אחת צלחת פיזור נפרדת, והיא המדשנת הנגררת הראשונה בשוק המותאמת גם לפיזור אבקה ודשן מגורען במקביל.
קוהן Axent 100.1 מתוכננת אם כן לפזר מגוון רחב של חומרי דישון בכל תצורה: פתיתים, גרעינים או אבקה, בכל הגדלים – לחוד או במקביל. ניתן לכוון את רדיוס הפיזור, המרחק והתפזורת (כמותית) באופן אלקטרוני מתוך הקבינה של הטרקטור הגורר, כאשר קוטר פיזור הדשן ניתן לכיוון מ-18 ועד 50 מטרים. מערכת פיזור הדשן פועלת באופן הידראולי ומערכת בקרה ממוחשבת דואגת לאחידות התפזורת בכל רגע נתון, גם במהירויות משתנות. חיישנים מודדים בכל רגע נתון את הלחץ המופעל על צלחות הפיזור ובחיבורם למחשב ניהול המערכת המרכזי מתאפשרת בקרה רציפה על פעולת הצלחות (מהירות וזווית) בכדי לדאוג לרצף עבודה יעיל וקבוע. המערכת ניהול המדשנת מחוברת ל-GPS וכך מתאפשר כיסוי מלא, מדוייק ויעיל ביותר של שטח נתון. כאופציה מוצעת מערכת שקילה אינטגראלית ממוחשבת.

מדשנת Kuhn Axent 100.1

מדשנת Kuhn Axent 100.1

המדשנת החדשה מכילה 9,400 ליטר חומר דישון ושוקלת – מוכנה לעבודה – 12 טון. ממדים ומשקל אלו דורשים מינימום הספק של 180 כ"ס בטרקטור הגורר. הממדים הגדולים – אורך 7.7 מ', רוחב 3.15 מ' וגובה (לשפיכה) 2.9 מ' – נעזרים בהיגוי בסרן הנגרר במטרה להקטין את רדיוס הסיבוב ולמזער מצבי נסיעה לפנים ולאחור בסוף שורה, להקטנת הנזק ליבול.
מחיר המדשנת Axent 100.1 באנגליה מתחיל בכ-94,000 ליש"ט. יבואנית קוהן לארץ היא חברת האחים לוינסון