סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8
,

ה'סלף' החשמלי הראשון (וידאו)

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

מומחית מערבלי המזון הגרמנייה סילוקינג (Siloking) החלה בשיווק מערבל המזון העצמאי הכל-חשמלי החדש מתוצרתה – הראשון בסגמנט. סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8 הוא מערבל 'סלף' הדורש מילוי חיצוני של החומרים לתערובת (קרי: אינו כולל מנגנון איסוף אינטגראלי). ל'סלף' החדש תא ערבול בנפח 8.0 מ"ק והוא מתבסס מכאנית לא במעט על דגמי סדרה SelfLine הוותיקה של היצרנית. מערבל זה מיועד למשקים עם עד 100 חולבות. בסדרי גודל כאלו מספיקה טעינה אחת של המצברים לשלושה סבבי האכלה מלאות. לנדרשים לעבודה אינטנסיבית ומאומצת יותר מוצעת ערכת סוללות מחוזקת המאפשרת חמישה סבבי האכלה לכל טעינה.

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

את היתרונות שבהינע החשמלי בכלל, לבטח בכלים הפועלים במקומות צפופים יחסית ולצג בעלי חיים אין צורך לפרט. מגבלות מחיר, זמן עבודה ותפוקה מנעו עד כה היצע של כלים כאלו המונעים בחשמל, ונראה כי סילוקינג הצליחה להפוך לראשונה המציעה מערבל מזון כל חשמלי שגם מציע ערך מוסף ויתרונות על פני המערבלים הסטנדרטיים, בעלי המנועים הקונבנציונליים. בסילוקינג מבטיחים עלויות תחזוקה שוטפת נמוכות מהמוכר מכלים קונבנציונליים מקבילים (בעלי מנוע דיזל), וכמובן – צריכת החשמל היא מזערית וזולה משמעותית בהשוואה לצריכת סולר. אל אלו מצטרפים היעדר פליטת גזים רעילים ופעולה שקטה במיוחד.

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

ל-TruckLine 4.0 Compact 8 שני מנועים: הראשון, בהספק 15 קילו-ואט (כ-20.5 כ"ס) מניע את מנגנון הערבול במיכל ולטענת אנשי היצרנית הוא חזק דיו להתמודד עם כל סוג חומר הדורש ערבול, בכלל זה חבילות חציר דחוסות. מנוע זה אחראי גם על הפעלת מנגנון השפיכה של התערובת המוכנה. המנוע השני הוא בהספק 18 קילו-ואט (כ-24.5 כ"ס) והוא המניע; הוא ממוקם מלפנים ומניע את המערבל באמצעות גלגליו הקדמיים. בסילוקינג מבטיחים כי מנוע זה חזק דיו להתמודד עם כל מצע קרקע המאפיין רפתות, דירים או מרכזי מזון, בכלל זה שיפועים ומהמורות. המהירות המרבית המתאפשרת עומדת על 25 קמ"ש.

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

סילוקינג TruckLine 4.0 Compact 8

הממדים הקומפקטיים – אורך 635 ס"מ, רוחב 228 ס"מ וגובה 225 ס"מ – מייעדים מערבל מזון זה ביתר שאת לאתרים מוגבלי תנועה, צפופים או מקורים. יכולת התמרון הטובה מתאפשרת בין היתר הודות להיגוי האחורי בעל זווית הצידוד החדה.
תא המפעיל החדש כאן מבטיח שדה ראיה מעולה לפנים ולשני הצדדים, בין היתר בשל מיקומו – לפנים וכלפי מטה – ושחט השמשות הגדול שלו. עמדת המפעיל החדשה אף היא מבטיחה ארגונומיה טובה עם נוחות גבוהה למפעיל גם למשך זמן. מסכי מגע גדולים מעבירים את כל המידע הנחוץ באופן ברור וקריא אל מול פני המפעיל ומאפשרים במקביל שליטה ובקרה בכל מערכות הכלי. בין אלו מוצעות כסטנדרט מערכת שקילה אוטומטית, מצלמת רוורס, שליטה במהירות וכיוון שפיכת התערובת ועוד.
מסילוקינג מודיעים כי כלים ראשונים יימסרו ללקוחות בתחילת אפריל. נציגת Siloking בארץ היא חברת אראה מיבנאל.