מיטאס 1000/50 R 25 SFT מיועד לקומביינים לצמחי שורש - עצמאיים או נגררים
מיטאס 1000/50 R 25 SFT מיועד לקומביינים לצמחי שורש – עצמאיים או נגררים

מיטאס 1000/50 R 25 SFT מיועד לקומביינים לצמחי שורש – עצמאיים או נגררים

מיטאס הצ'כית (Mitas), יצרנית צמיגים הנמצאת כיום בבעלות טרלבורג השבדית (Trelleborg), משיקה צמיג חדש שפותח ומיועד במיוחד עבור קומביינים גדולים לצמחי שורש – בין אם נגררים ובין אם עצמאיים. מכונות אלו מתאפיינות בשלוש תכונות בולטות, בהקשר לגומי אותו הן נועלות: הן מצוידות לא פעם בצמיגים בגדלים ובמידות שונות; הן נעות לרוב במהירויות נמוכות יחסית בעת ביצוע העבודה, אך נדרשות לנוע גם במהירויות גבוהות יחסית בעת המעבר משדה לשדה או אל ומהשדה למשק; מכונות אלו מתאפיינות במשקל עצמי גבוה, אליו מתווסף גם מטען כבד תוך ההתקדמות בעבודה.
מיטאס 1000/50 R 25 SFT מתיימר להציע את התצורה והאפיון המתאים ביותר לציוד דנן, והוא פותח מתוך סדרת צמיגי הציפה של היצרנית – Super Flexion Tyres, צמיגים המתיימרים לספק שילוב של יכולת נשיאת משקל גבוה עם לחץ אוויר נמוך, במטרה להציע מינימום דחיסת קרקע יחד עם התכונות החשובות לסוג עבודה המאפיין קומביינים לצמחי שורש, כמו יכולת ניקוי עצמי גבוהה, אחיזה טובה – בעיקר בקרקע לחה, דפנות עמידות ועמידות גבוהה בפני כוחות פיתול.

מיטאס 1000/50 R 25 SFT

מיטאס 1000/50 R 25 SFT

במיטאס מדגישים כי עיקר המאמצים בעת פיתוח הצמיג החדש התמקדו בתכנון וייצור הדפנות, שבשל ממדי הצמיג הגדולים, יחד עם העומסים המופעלים עליו, מתיימרים להציע עמידות וגמישות יוצאות דופן. במקביל נטען כי בשל היכולת לנוע עם לחץ אוויר נמוך במיוחד, מציע צמיג חדש זה מינימום לחץ על הקרקע, ובאופן חסר תחרות; קוטר הצמיג הוא כ-165 ס"מ והוא מסוגל לשמר את תכונותיו גם עם משקל של למעלה מ-10 טון לצמיג, והכל עם לחץ אוויר של 2.4 Bar בלבד.
למרות היותו מיועד לתפקד, כאמור, על כלים הנוסעים לאט, מסומל הצמיג עם האות D שמשמעה אישור והתאמה לנסיעה עד למהירות של 65 קמ"ש. תכונה זו רלוונטית עבור המתקינים צמיג זה על קומביינים נגררים, המובלים באמצעות גרירה למרחקים ארוכים יותר, בין היתר על כבישים ציבוריים (הכוונה בעיקר לאירופה).