מכסחת דשא Viking
מכסחת דשא Viking

מכסחת דשא Viking

שטיל (Stihl) הגרמנייה, יצרנית ציוד לכריתת עצים, יערנות וגינון, מודיעה על "העלמת" המותג וייקינג (Viking) שבבעלותה בעוד כשנתיים. המשמעות: החל מ-2019 תחדל החברה להציע ציוד גינון – בעיקר מכסחות דשא – תחת שם המותג Viking ובצביעה הירוקה המאפיינת אותו.
גולשי האתר הוותיקים כמו גם גננים מקצועיים וקבלני פיתוח לבטח זוכרים את הגעתו המתוקשרת של המותג לארץ, בתחילת 2014.

מתחחת Viking

מתחחת Viking

יבואנית שטיל חשפה היצע רחב ומרשים של ציוד גינון מתוצרת המותג שכלל מכסחות דשא חשמליות, מונעות בנזין, לחובבים ולמקצוענים, מרסקות גזם, מכסחות ועוד. שטיל רכשה את וייקינג ב-1992 לאחר שהחברה הצעירה (נוסדה ב-1984) הציגה כבר ב-1984 ליין של מכסחות דשא – תחום בו היו לשטיל תוכניות פיתוח והתרחבות. המוצרים הוצגו כמוצרי פרימיום – כפי שהמותג ניסה לשווק עצמו גם באירופה – אך ככל הנראה היעדר הצלחה המצופה יחד עם רצון של שטיל למקסם את המותג שלה – שהוא מוכר וידוע יותר – הם ככל הנראה הסיבות שהובילו את מקבלי ההחלטות אצל ענקית מסורי הבנזין "להעלים את המותג".

מכסחת דשא Viking

מכסחת דשא Viking

בשטיל מיהרו להוציא מסר הרגעה עם הבטחה ש""היצע ציוד הגינון (שיוצר על ידי וייקינג, ד.ש) ימשיך להתפתח, להתרחב ולענות על דרישות לקוחותינו גם בעתיד". בהודעה לעיתונות מטעם שטיל נמסר עוד כי כחלק מהשיקולים שהובילו למהלך הדרמטי בתוך הקבוצה נלקחו בחשבון יעילות, נוחות וייתרון עבור סוכני המותגים, קלות רבה יותר בכל הקשור לשירות ותחזוקה והמשך חיזוק המותג Stihl על חשבון וייקינג. עוד מובטחת אספקת חלפים "ללא שינוי", כדברי ההודעה. יבואנית וייקינג ושטיל לארץ היא חברת ש. ונציה.