משכך המחליף זרוע אחורית עליונה מתוצרת GKN Walterscheid

משכך המחליף זרוע אחורית עליונה מתוצרת GKN Walterscheid


GKN Walterscheid הגרמנייה, יצרנית גלי הינע, מוטות מייצבים, זרועות, מחברים וציוד מכאני נוסף עבור תעשיית המיכון החקלאי משיקה זרוע עליונה עם בולם זעזועים מובנה. מדובר בזרוע המחליפה את הזרוע העליונה השלישית בזרועות האחוריות בטרקטור, והיא משמשת בנוסף לתפקידי הזרוע המוכרים גם כמשכך זעזועים. בחברה טוענים כי מדובר בתוספת חשובה ביותר מן ההיבט הבטיחותי, בפרט עבור טרקטורים הנושאים ציוד רתום למרחקים גדולים יחסית, על דרכים ציבוריות. בנוסף, מדובר בשיפור משמעותי בנוחות העבודה עבור המפעיל ובהגנה על מכלולי הטרקטור והציוד הנישא השונים, מהם נחסכות מכות וטלטלות רבות.

בהודעה מטעם GKN Walterscheid נאמר כי מהנדסי החברה פיתחו מנגנון ייחודי המוגן בפטנט, המהווה חלק פנימי אינטגראלי מהזרוע החלופית, ההופך את הזרוע לבולם זעזועים בעת הצורך. עם התקנת הזרוע אין צורך במקום נוסף או באבזור שיש להתקין בטרקטור; היא ממלאת את מקום הזרוע העליונה. הרעיון בפעולת זרוע השיכוך הוא בספיגת הטלטלות והכוחות המופעלים על הציוד החקלאי הנישא, ומניעת העברתם אל הטרקטור. הודות לכך ניתן לנסוע מהר יותר בתנאים אלו, ובמקביל לקבל נסיעה חלקה ומתונה יותר. כערך מוסף מתקבלת התנהגות דרך צפויה, שלטת ובטוחה יותר של הטרקטור ואחיזה טובה יותר.

הבולם הייחודי ניתן להפעלה ולניתוק מתוך תא המפעיל. עם ניתוקו הוא הופך לזרוע קשיחה, בדיוק כמו זרוע סטנדרטית ומוכרת. עם הפעלתו נכנס בולם הזעזועים לפעולה. בחברה מציינים כי ניתן לכוון את עוצמת השיכוך, הכיווץ ומהירות ההחזרה בהתאם לסוג הכלי הרתום ולמשקלו. הבולם מתאים להחליף את רוב הזרועות העליונות בטרקטורים הסטנדרטיים, ללא כל הכנה או תוספות נוספות, כאמור. פרטים נוספים מהיצרנית בגרמניה ניתן לקבל כאן