מכסחת דשא עם מנוע ברגיס&סטראטון Just Check & Add
, ,

Briggs & Stratton – הסוף להחלפת שמנים

מנוע ברגיס&סטראטון Just Check & Add

מנוע ברגיס&סטראטון Just Check & Add

ענקית המנועים האמריקאית בריגס & סטראטון (Briggs & Stratton) מודיעה על הרחבת היצע דור העתיד של המנועים מתוצרתה המכונים Just Check & Add. מדובר באחת היצרניות הגדולות בעולם של מנועים לשימוש בכלי גינון, בפרט במכסחות דשא, מפוחים, משאבות, גוזמים, גנרטורים ועוד – הכל מתוצרת מגוון יצרניות בתחום, הרוכשות את מנועיהן מבריגס & סטראטון.
Just Check & Add הוא השם המסחרי של שיטת בניית מנועים המעוגנת בפטנט, שכשמה כן היא: במנועים אלו אין צורך להחליף את השמן, כפי שהוראות היצרניות מחייבות כיום, בפרט בכלים מקצועיים. בכלים בהם יותקנו המנועים העדכניים יש צורך בבדיקת כמות השמן בלבד, ובמידת הצורך – בהוספת שמן חסר. מדובר בפיתוח המוגדר על ידי רבים כמהפכני, שכן בכלים הרלוונטיים נחסכות שעות טיפול רבות והתחזוקה השוטפת אורכת שניות ספורות, ומתבצעת בשטח או באתר העבודה. עבור קבלנים ובעלי מקצוע היתרון ברור כשמש, אך גם עבור לקוחות פרטיים, שלא תמיד מקפידים על סעיף החלפות השמנים, מדובר בפטנט המאריך את חיי הכלי.

מכסחת דשא עם מנוע ברגיס&סטראטון Just Check & Add

מכסחת דשא עם מנוע ברגיס&סטראטון Just Check & Add

הטכנולוגיה העומדת מאחורי מנועי ה-Just Check & Add של בריגס & סטראטון פשוטה בתכליתה, ומתבססת על מסננים מתקדמים ויעילים יותר לשמן, מבנה אגן שמן המבטיח צינון יעיל יותר, ושמירת השמן בטמפרטורה נמוכה יותר, מבנה פתח הכנסת שמן מתוחכם, המתיימר למזער חדירת לכלוך יחד עם השמן ויחד עם זאת בוצע תכנון מחדש של ראשי המנועים, בפרט השסתומים, במטרה להשלים את פוטנציאל המנגנון החדש.
כאמור, Briggs & Stratton מציעה את סדרות מנועי ה-Just Check & Add החדשים מעתה למגוון יצרניות המייצרות מכסחות דשא וציוד גינון ממונע נוסף כבר מעתה. נראה כי מדובר במהלך, שאם יוכיח עצמו לאורך זמן וישמור על אמינות בטווח הרחוק, שבהחלט יכול לחולל מהפיכה זוטא באופן אליו נתייחס מכאן ואילך לציוד גינון ממונע מקצועי, ולבטח יחסוך אינספור שעות עבודה במצטבר, ששימשו עד כה לצורך תחזוקה וטיפולים שגרתיים.