ניו הולנד T9.645 עם מערכות זחלים SmartTrax II
, ,

זחלים תחרותיים מניו הולנד

ניו הולנד T9.700 עם מערכות זחלים SmartTrax

ניו הולנד T9.700 עם מערכות זחלים SmartTrax

ניו הולנד משדרגת את טרקטורי העיבודים הכבדים מתוצרתה – סדרה T9 (המקבילה לקייס סטייגר) – עם הוספת מערכות זחלים משופרות ומוזלות להיצע. סדרה T9 כוללת גם את הניו הולנד T9.700 שהוא הטרקטור החקלאי הסדרתי החזק בעולם עם 682 כ"ס ומשקל עבודה של כ-20 טון.
כלים כבדים אלו מיועדים מן הסתם לעיבוד שטחים גדולים במיוחד והם מוצעים בתצורת 4 גלגלים זהים בגודלם או עם ערכות זחלים. בשני המקרים ההיגוי הנו פירקי – השיטה היעילה ביותר לשמר מגע רציף ומלא, וכפועל יוצא – להעביר את מלוא ההספק אל הקרקע, גם בעת ביצוע פניות. דגמי 2017 העדכניים יוצעו עם מערכות זחלים משופרות לצד מערכות הזחלים הוותיקות יותר מדגם SmartTrax; מדובר במערכות זחלים המכונות SmartTrax II והן מיועדות להציע אלטרנטיבה זולה, פשוטה יותר לתחזוקה ויעילה לא פחות לסוג המשימות עבורן נועדו. בניגוד למערכות ה-SmartTrax המעוצבות עם הטיה לפנים ליצירת זווית גישה חדה מציעות מערכות ה-SmartTrax II החדשות עיצוב משולש פשוט יותר, ובעיקר – זול משמעותית לרכישה ולתחזוקה.

ניו הולנד T9.645 עם מערכות זחלים SmartTrax II

ניו הולנד T9.645 עם מערכות זחלים SmartTrax II

מערכות הזחלים SmartTrax מוצעות זה מכבר עבור הטרקטורים הכבדים של ניו הולנד – בראשם דגמי הסדרות T9 ו-T8 – אך בניו הולנד מפנימים כי לצד יעילותן המוכחת והיכולת לתפקד בתנאים קשים, בעיקר של בוץ, לחות ואדמה רכה והלחץ הנמוך המועבר אל הקרקע, מהווה מחיר מערכות אלו מגבלה אמיתית עבור הלקוחות; תוספת המחיר עבור ארבע מערכות SmartTrax נעה בין 165,000-200,000$ (!!) לטרקטור, סכום בהחלט לא מבוטל לכל הדעות. לקוחות רבים פנו ליצרניות המציעות חלופות שאינן מקוריות, אך זולות משמעותית. בניו הולנד הפנימו זאת ובשל כך מיהרו להציע אלטרנטיבה תחרותית משלהם. המערכות החדשות והזולות יותר אמורות להוריד את עלות תוספת זו עד לכדי 50%.
מערכות הזחלים SmartTrax II מיועדות כאמור לאפשר לטרקטור לתפקד גם בתנאי קרקע לחים ואף בוציים, ובנוסף לעזור במזעור אפקט דחיסת הקרקע, המתעצם כאשר מדובר בכלים כה כבדים ורבי עוצמה בשילוב קרקע לחה. מבנה ותצורת המערכות (משולש) אמנם אינו כולל זווית גישה המיועדת להתמודד עם תנאי קרקע משובשים במיוחד, אך מתאים לרוב השטחים המעובדים הנשמרים חלקים ומפולסים בכל שלבי הגידול והעיבוד. ניו הולנד מיוצגת בארץ על ידי חברת נ. פלדמן ובנו