דויץ פאהר סדרה 5G
דויץ פאהר סדרה 5G

דויץ פאהר סדרה 5G

מספר חודשים לאחר השקת המהדורות החדשות של דויץ פאהר מסדרה 6 ומסדרה 7 מגיע תורה של סדרה 5 לעבור סדרת רענון, חידוש ושיפור. דויץ פאהר הגרמנית-במקור (כיום חלק מסאמה-דויץ-פאהר – SDF – האיטלקייה) חושפת את סדרה 5 החדשה והמורחבת לאחר שפרטים ראשונים התבררו כבר לפני כשנתיים ובמהלך פרק הזמן שחלף התווספו עוד פרטים ועדכונים. סדרה 5 החדשה החלה להימכר באירופה זה עתה ובכך השלימה החברה הירוקה בקבוצת SDF את רענון הסדרות הקומפקטיות והבינוניות שלה – מסדרה 5 עד לסדרה 7 – ונותר להמתין מה יעלה בגורל הסדרות הכבדות המובטחות – סדרה 9 – כאשר סדרה 9 החלה זה עתה להימכר במשורה ללקוחות נבחרים וסדרה 11 טרם הבשילה לכדי מוצר מוגמר.
סדרה 5 החדשה מכילה את שכבר פורסם, וכוללת בשלב התחלת השיווק שתי קטגוריות: סדרה 5 בה כלים בטווח ההספק שבין 110 ל-126 כ"ס וסדרה 5G הבסיסית והתחרותית יותר במחירה, הכוללת טרקטורים עם 75 עד 116 כ"ס – בסה"כ 7 גרסאות. חלוקה זו נועדה להרחיב את קהל היעד הפוטנציאלי של טרקטורים רב תכליתיים אלו, כלים המשמשים כעמוד השדרה במשקים רבים באירופה, כטרקטור המיועד לבצע מגוון רחב של משימות במשקים קטנים ובינוניים, מעבודות שדה קלאסיות, עבור בהובלות למרחקים ארוכים יחסית ועד לעבודה עם כף קדמית. מעבר לשימוש החקלאי מבוקשים טרקטורים בסדרי גודל אלו גם בשירות המוניציפאלי הנרחב באירופה – פלח שוק שכמובן אינו נעלם מעיני קברניטי דויץ-פאהר (תחזוקת דרכים, פינוי שלג, יערנות, עבודות פיתוח נופי, טיאוט ועוד), ושגם אליו הם מכוונים סדרה חדשה זו וביתר שאת.
דגמי סדרה 5 המורחבת החדשה כוללים תא מפעיל חדש, כפי שמדווחים אצל היצרנית, הממוקם על השלדה באמצעות מערכת משככים ובולמים המבטיחים יכולת מצויינת לספיגת ויברציות ואטימה בפני רעשים. בדויץ-פאהר מצהירים כי בתחומים אלו מדובר על שיפור של לא פחות מ-40% ביחס לקבינות בסדרות 5 הקודמות.

דויץ פאהר סדרה 5

דויץ פאהר סדרה 5

עם הקבינה החדשה שופר גם שדה הראיה לפנים וסביב עם לא פחות מ-8 פנסי עבודה רבי עוצמה המותקנים על הגג. אלו מצטרפים לפנסים בסבכה הקדמית ויחד מבטיחים שיפור משמעותי ביותר בתאורה לטובת יעילות ובטיחות גבוהות יותר לאחר רדת החשיכה. סדרה 5 – בניגוד לסדרה 5G הבסיסית יותר – מציעה בנוסף גם צמד פנסי LED בחזית. היצרנית מציעה לבחירה 3 סוגי גגות לסדרה 5 החדשה: אטום כסטנדרט, עם חלון גג הניתן לפתיחה או עם חלון גג קבוע וסגור – לטובת הנדרשים לעבוד הרבה עם כף.
גם בתוך תא המפעיל חודש הרבה, ובתוך כך עיצוב סביבת המפעיל, יחידת הכיסא החדשה, יחידת גלגל ההגה ולוח המחוונים והקונסולה מימין – הכל במטרה להציע איכות חיים ורמת נוחות גבוהה מבעבר. עוד התווספו יציאות הידראוליות מאחור, המפעיל יכול לקבע שתי רמות של סל"ד מרבי במנוע – לפי הצורך בסוגי עבודות שונים – לטובת שיפור היעילות וירידה בצריכת הדלק, מערכת העברת ההילוכים היא חדשה, עם הבטחה לדיוק וחלקות גבוהים יותר בתפעול, ועוד.
גם המנועים טופלו בסדרה 5 החדשה עם הצהרה על העלאת הספק ממוצעת של כ-5% והבטחה ל"ירידה משמעותית בצריכת הדלק" במקביל, מבלי לנקוב במספרים. כל המנועים בסדרה עומדים בתקני Tier 4 Final ומסופקים על ידי דויץ (2.9 ו-3.4 ליטר, תלוי בגרסאות). כל הגרסאות זכו גם לטיפול במערכת הקירור של המנועים, עם הבטחה ליעילות גבוהה מבעבר, יכולת ניקוי גבוהה יותר ומסנני אוויר עמידים יותר.
היצע תיבות ההילוכים צמח משמעותית וכולל עתה בין השאר תיבות עם עד 60 הילוכים, חלוקה לעד 4 קבוצות, מנגנון המאפשר החלפת הילוך או שינוי כיוון גם בשיא העומס ואפשרות למהירות מרבית של 40 קמ"ש בסל"ד נמוך יותר. עוד נציין בחירה בין 3 אופציות למשאבות הידראוליות שונות, סרן קדמי חדש – מאסיבי יותר לטובת עבודה אמינה וקלה יותר עם מעמיס, ולראשונה בסדרה 5 – אופציה לקבל סרן קדמי משוכך. יבואנית דויץ פאהר לארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר