Nikola Zero
,

RZR? מאבריק? הצחקתם את ה-Zero… (וידאו)

Nikola Zero

Nikola Zero

ניקולא (Nikola) היא חברת רכב חשמלי צעירה ושאפתנית מארה"ב. החברה התפרסמה לפני כחצי שנה בעקבות חשיפת אב טיפוס של משאית גדולה על טהרת החשמל – Nikola One – שהציגה לא רק עיצוב עתידני, אלה בעיקר ביצועים מדהימים בסגמנט (כנסו כאן לפרטים) ו-Nikola Two.
הצגת אב הטיפוס בגודל מלא של המשאית הפך את ניקולא מעוד יצרנית מלאה בהבטחות לכזו שיש לקחת ברצינות, ועתה מסתבר שקברניטי החברה רחוקים מלומר את מילתם האחרונה; לא מזמן הציגה החברה רכב חשמלי נוסף, אך מתחום אחר לגמרי, הנמצא במגמת צמיחה עקבית בשנים האחרונות: רכב פנאי לשטח, Side by Side בתצורה דומה למוכר גם אצלנו בדמות פולריס RZR, ארקטיק-קאט וויילד-קאט, קאן-אם מאבריק ושות'. הדגם שנחשף נקרא Nikola Zero, והוא הוצג בגרסת 4 מושבים, אך החברה הצהירה כי בתכנון גם גרסה דו-מושבית. כמובן שההינע כפול ויש מקום ל(קצת)מטען בארגז פתוח מאחור. גם המרכב והשלדה אינם מהפכניים, וכוללים בין היתר מתלים נפרדים עם בולמי זעזועים ארוכי מהלך. נתון מרווח הגחון עומד כאן על כ-37 ס"מ. כחריג וראשון בסגמנט יוצע ה-Nikola Zero עם אופציה להיגוי אחורי בנוסף לקדמי, לטובת יכולת ניידות במקומות צפופים או עם עבירות קשה יותר.

Nikola Zero

Nikola Zero

אבל, הקטע כאן הם המספרים: על ההינע אחראיים 4 מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל – מייצרים יחד 388 קילו-ואט, שהם כ-520 כ"ס. חמש מאות ועשרים. נתון שלא יבייש אי אלו מכוניות קצה ראויות. ויש עוד: המומנט הקבוע עומד על כמעט 66 קג"מ! מאחר והמשקל העצמי של הגרסה הארוכה עומד על 860 ק"ג אפשר להאמין לנתוני התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, העומדים על פחות מ-3.0 שניות…
סביבת הנהג כוללת שני צגים דיגיטליים גדולים (7") ובורר מצבי הנסיעה הוא כפתור עגול הממוקם באמצע לוח המחוונים.

Nikola Zero

Nikola Zero

נפח הסוללות הוא 72 kWh וטווח הנסיעה בין טעינות מתיימר לעמוד על 160-320 ק"מ, תלוי באופי השימוש. בניקולא טוענים כי זמן הטעינה של המצברים ממצב ריק למצב מלא לגמרי יארך 7 שעות; כאופציה מוצעת ערכת הטענה מהירה המקצרת זמן זה לכדי שעתיים.
בניקולא כבר מקבלים הזמנות לגרסת ה-4-מושבים למרות תג מחיר גבוה ביחס למקובל בקטגוריה, המתחיל ב-37,000$. מדובר בכ-10,000$ בממוצע יקר יותר מרכבי ה-Side by Side ה-4-מושביים היקרים בשוק מחד, אך מאידך זהו מחיר מציאה אם מחלקים אותו לכוחות סוס…
בניקולא מדווחים כי כלים ראשונים יימסרו ללקוחות במהלך 2017, ללא ציון מועד מדוייק. נמתין לחכות האם אכן תהפוך מפלצת חשמלית זו מאב טיפוס לדגם הנמכר לקהל הרחב.