טרקטור זטור מייג'ור HS
, ,

זטור מייג'ור: עוד גרסאות ועד ביצועים

טרקטור זטור מייג'ור HS

טרקטור זטור מייג'ור HS

לא מזמן סיפרנו לכם על תחילת הייבוא של הטרקטורים הצ'כיים זטור, כך שכל עדכון וחידוש מכיוון היצרנית העולה הופך לרלוונטי גם עבורנו. אחד מהדגמים החשובים של זטור הוא המייג'ור – טרקטור קומפקטי-בינוני רב תכליתי שהוצע עם 55 או 76 כ"ס. זטור מייג'ור החדש (השם וותיק מאוד אצל זטור וטרקטור בשם זה יוצר בין השנים 1960-2006) הוצג בסוף 2012 והחל להימכר כדגם 2013.

טרקטור זטור מייג'ור HS

טרקטור זטור מייג'ור HS

עבור זטור הסתבר הקונספט כמוצלח: טרקטור בסיסי שהוצע עד כה רק עם תיבה ידנית פשוטה עם 12 הילוכים לכל כיוון, מהירות מרבית מוגבלת ל-30 קמ"ש ורמת אבזור בסיסית למדי – למרות מכלולים מודרניים ועיצוב נאה. הכל במטרה להותיר את מחיר הרכישה נמוך ולפשט ככל הניתן את סעיפי בתחזוקה. ואכן, כיום המייג'ור הוא הדגם הנמכר ביותר בהיצע של זטור וכבר הספיק לקנות לעצמו שם של סוס עבודה אמין ביותר באירופה.

טרקטור זטור מייג'ור HS

טרקטור זטור מייג'ור HS

עתה מושק המייג'ור החדש ל-2017, מחולק לשתי גרסאות: HS ו-CL, ובמקביל מתרחב היצע האופציות והאבזור במטרה להרחיב במידה דומה את טווח השימוש של הטרקטורים המעודכנים וההתאמה לקהל חקלאים גדול יותר.
זטור CL הוא למעשה המייג'ור הוותיק והמוכר שממשיך להימכר ללא שינויים, למעט כמה עדכונים עיצוביים מינוריים. המטרה היא להמשיך ולהציע טרקטור זה כאלטרנטיבה תחרותית במחיר הרכישה והתחזוקה אל מול יתר ההיצע בקטגוריה והצלחת דגם זה היא ככל הנראה הסיבה בגינה הוחלט בהנהלת זטור "לא להחליף סוס מנצח".

טרקטור זטור מייג'ור HS

טרקטור זטור מייג'ור HS

הזטור מייג'ור HS מוצע עם מנוע דויץ בנפח 2.9 ליטר המייצר כאן 76 כ"ס. אבל, בניגוד לתיבה הידנית שמוצעת במייג'ור CL מוצעת כאן תיבת PowerShift דו-שלבית עם 24 הילוכים קדמיים ו-12 אחוריים, PowerShuttle הידראולי המאפשר שינויי כיוון קלים גם תחת עומס וטווח מהירויות עבודה גדול בהרבה; המהירות המרבית בגרסה זו היא 40 קמ"ש (30 במייג'ור CL), והמהירות האיטית ביותר היא 0.5 קמ"ש. במסגרת קבוצה של שישה הילוכי זחילה מוצעת מהירות עבודה של 4-12 קמ"ש. גרסאות ה-HS כוללות עוד מערכת הידראולית חזקה יותר המאפשרת הרמה של עד 3.3 טון בזרועות האחוריות ועד 1.1 טון בקדמיות (אופציה ב-HS; לא מוצעות בגרסאות ה-CL). בנוסף מאפשרת המערכת ההידראולית מצב נעילה לצורך ניידות למרחק גדול יותר, ומניעת ירידת או שקיעת המטען/הכלי המחובר במהלך הנסיעה.

טרקטור זטור מייג'ור HS

טרקטור זטור מייג'ור HS

זטור מייג'ור HS כולל קבינה משודרגת הכוללת בין היתר יחידת גלגל הגה חדשה, הניתנת לכיוון הן מעלה ומטה והן קרוב או רחוק יותר מהמפעיל. חדש הוא גם לוח המחוונים (ה'דשבורד'), הכיסא החדש המתיימר להציע נוחות גבוהה יותר והמאפשר צידוד וכל אמצעי התפעול תוכננו מחדש עם הבטחה לארגונומיות משופרת.
מזטור נמסר כי דגמי המייג'ור החדשים, בכלל זה גרסאות ה-HS המאובזרות והמשודרגות יחלו להימכר במהלך הרבעון הראשון של 2017. יבואנית זטור לארץ היא חברת א.ל. טרקטורים ומיכון חקלאי בע"מ.