מעמיס טלסקופי Gehl T750
,

טלסקופי לרפתות מ-Gehl

מעמיס טלסקופי Gehl T750

מעמיס טלסקופי Gehl T750

Gehl ו-Mustang האמריקאיות, חברות-אחיות הנמצאות כיום בבעלות מאניטו הצרפתייה, משיקות מעמיסים אופניים טלסקופיים – לראשונה מתוצרתן. Gehl נחשבת למומחית בתחום המעמיסים הטלסקופיים, אך עד כה לא עסקה בייצור מעמיסים אופניים פרקיים עם זרוע טלסקופית. מדובר בצמד מעמיסים טלסקופיים בקטגוריית המשקל של 4.0 טון ובצמד בקטגוריית המשקל של 5.0 טון. למעט גרפיקה ושם שונה זהים הדגמים של Gehl ושל Mustang.
ארבעת המעמיסים הפירקיים הטלסקופיים החדשים מהווים המשך פיתוח של המעמיסים 650 ו-750 של גהל ומקביליהם מבית מוסטאנג – ה-608 וה-708 הזהים – שהוצגו לראשונה במסגרת תערוכת Agritechnica 2015, וסימנו למעשה את כניסת גהל/מוסטנג לקטגוריית המעמיסים לרפתות. מבחינה מכאנית, מערכות ההינע, העיצוב החיצוני (למעט הזרוע הקדמית), תא המפעיל ועוד מדובר בהישענו מלאה על הגרסאות הפירקיות הסטנדרטיות.
ההבדל העיקרי, מן הסתם, טמון בחלק הקדמי, כאשר בגרסאות ה-T מדובר בזרוע טלסקופית במקום במערכת זרועות כשל מעמיס סטנדרטי. בדגמים החזקים יותר מדובר ביכולת הרמה מרבית של כחמישה מטרים ויכול העמסה מרשימה של עד 5.5 טון.

מעמיס טלסקופי Gehl T750

מעמיס טלסקופי Gehl T750

פרטים רבים טרם נחשפו אך מן הסתם יפורסמו עד לתחילת השיווק המתוכנן – באירופה תחילה – בתחילת 2017. מה שכן ידוע הוא שלדגמים החזקים יותר – גהל AL T750 ומוסטאנג AL 708T – מנוע דויץ עם 74 כ"ס, בעוד שלדגמים החלשים יותר (גהל AL T650 ומוסטאנג AL 608T) מנוע יאנמר עם 65 כ"ס. כל המנועים עומדים בתקנים האירופיים העדכניים ביותר.
בגהל ובמוסטאנג מציינים כי דגמי מעמיסים טלסקופיים חדשים אלו פותחו במיוחד עבו חקלאים, למשימות העמסת חציר וקש, העמוס כלליות (דוגמת שקי דשן, זרעים וכיו"ב), מילוי מערבלי מזון, עבודות במשתלות וכיו"ב. למשימות אלו מדובר ביתרון לתצורת המעמיס האופני הקלאסית על פני תצורת מעמיס טלסקופי, בעיקר בשל מיקום הקבינה במרכז הכלי – וגבוה מספיק לאפשר נקודת ראייה שלטת.
יבואני Gehl לארץ היא חברת נ. פלדמן ובנו מחיפה. יבואנית מוסטאנג לארץ היא חברת דיזל הנדסה מלוד

מעמיס טלסקופי Gehl T750

מעמיס טלסקופי Gehl T750